Inköp och beteènde fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

    Inköp och beteènde fråga

    Först lite bakgrundsfakta: Jag har haft en hel del sjukdommar i mitt kar och medecinerat med olika rekomenderade preparat, nu har det stabiliserat sig.

    Nästan alla mina fiskar har dött men nu har ingen dött den senaste veckan.
    Kvar finns nu bla 2st särdbärar hanar.( den ena var en hona när jag köpte den)

    Min fråga lyder som följer:
    ska jag köpa honor åt dem nu eller ska jag vänta? Om de inte får honor nu stressar de varandra och de slåss lite.
    Om jag tillför honor kanske det finns sjukdom kvar i karet och de dör eller vad tror du?

    Vidare undrar jag om mina Neontetror som väl är närmare 3år. De slåss en hel del el vad de nu sysslar med, liksom dansar runt varandra två och två. De rör sig mycket "bestämt" och "går på" varandra. Vad kan detta vara för betende? Det har visat beteendet de sista två månaderna. De är 8st.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vänta med att skaffa nya fiskar till karet har stabiliserat sig, det har ju som du säger inte dött någon på en vecka och den veckan hade jag gärna sett som en månad utan dödsfall.
    Det låter som neontetrorna spelar för varandra, lek på gång kanske...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lineli
      • February 2010
      • 565

      #3
      Oj, tänk om de skulle få yngel! Typ alla håller på....

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Då skulle du slippa köpa nya...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Lineli
          • February 2010
          • 565

          #5
          smart

          Kommentar

          • Lineli
            • February 2010
            • 565

            #6
            En av mina tetror är väldigt rund om magen kan det vara rom och hur ser de ut när det läggs på bladen?
            Jag undrar vidare hur honan uppträder när hon bär på rommen tex blir hon lugnare, aggresiv el så?

            Kommentar

            Arbetssätt...