Vet någon varför Guppysarna gör så ? hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    tesked kanske

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #17
      Ursprungligen postat av pontusstridhh
      aa han ligger under mitt skepp. så ensam försöker han va. sen så ligger han ner. jag funderar på att ta bort honom ..

      Vissa skepp man kan köpa till akvarie innehåller faktiskt en hel del ämne som alla fiskar inte klarar av.. så kan lika bra va något i skeppets material/färg osv som fiskaren inte klarar av..

      Kommentar

      • pontusstridhh
        • November 2010
        • 36

        #18
        Ursprungligen postat av Majki01
        Vissa skepp man kan köpa till akvarie innehåller faktiskt en hel del ämne som alla fiskar inte klarar av.. så kan lika bra va något i skeppets material/färg osv som fiskaren inte klarar av..
        jaha okej, men det tror jag inte, för att det var samma sak med en annan fisk innan jah köpte skeppet.
        Malawifantast med egen odling

        http://www.hobbyodling.n.nu/

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Jag tror att han är gammal och utsliten. Det är mycket stjärtfena att släpa omkring på så den orkar inte simma så mycket längre, och börjar en guppyhanne bli lite på ålderns höst är det tyvärr inte mycket att göra än att ta bort honom.
          Nackdelen med köpta guppy (om den nu är köpt), är att du inte vet hur gammal den är.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • pontusstridhh
            • November 2010
            • 36

            #20
            Ursprungligen postat av ansjo
            Jag tror att han är gammal och utsliten. Det är mycket stjärtfena att släpa omkring på så den orkar inte simma så mycket längre, och börjar en guppyhanne bli lite på ålderns höst är det tyvärr inte mycket att göra än att ta bort honom.
            Nackdelen med köpta guppy (om den nu är köpt), är att du inte vet hur gammal den är.
            Okej, ja jag har köpt honom i djuraffär. men kan de va samma med honorna ?
            Malawifantast med egen odling

            http://www.hobbyodling.n.nu/

            Kommentar

            • pontusstridhh
              • November 2010
              • 36

              #21
              han klarade sig inte :'(
              Malawifantast med egen odling

              http://www.hobbyodling.n.nu/

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #22
                Ja, efter de har blivit ett/par år med otaliga kullar så blir även de slitna. Får de sedan kanske en ganska enahanda kost så behövs det inte mycket innan de tappar livsgnistan och smalnar av för att till slut tyna bort.
                Guppy som är odlade på det viset som de flesta är idag, är ofta ganska hårt avlade på en stam för att få fram vissa stabila färger och det gör inte saken bättre, då är tex Endlers guppy ett bättre val då de är lite tåligare.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • firren_99
                  • September 2009
                  • 237

                  #23
                  Jag har också fått böjda fiskar, platy. Det var ganska länge sen, men jag har alltid trott det berott ålder.Men vet inte säkert. =)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...