Hur länge ska jag vänta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eldtuss
    • August 2010
    • 109

    Hur länge ska jag vänta?

    Hur gamla borde mina Molly yngel vara innan jag säljer dem?
    Alltså, hur stora bör de vara innan de klarar av en flytt??


  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    nån cm.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      nån cm.


      om det skall krängas till en affär så betvivlar jag:

      1) att de vill ha 1 cm långa exemplar, de brukar väl vilja ha minst 3-4 cm.....

      2) att du får vettigt betalt.....det är tyvärr en "dussinvara" som "alla" kränger.

      i bästa fall så kan du kanske räkna med att få en liten burk med foder av butiken
      om du kommer in med bra mängd....20-30 st....

      vidare så brukar de flesta butiker vilja ha leveranser av sina väl etablerade leverantörer.


      blocket / tradera eller liknande är en annan sak, där kan man kränga vad som helst.



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Constantine
        • September 2009
        • 431

        #4
        Du lär inte få betalt för dem...i bästa fall kan du få någon burk mat som förregående talare sa beroende på hur många du har..


        Själv ger jag alltid bort alla mina yngel till den lokala Zoo butiken...men när jag handlar där så får jag alltid like rabatt istället
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

        Kommentar

        Arbetssätt...