Molly och ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rajblask
    • January 2010
    • 92

    Molly och ciklider?

    Jag har två st Segelfensmolly som skulle behöva ett nytt hem, men nu är det så att jag känner bara en som har ett akvarium i bra storlek. Dock så har dom ciklider i sitt akvarium och nu till frågan: Går ciklider och mollyn ihop? Eller är mollyn för snälla fiskar och blir uppäten? Hur ska jag annars göra för att "få bort dom". Jag tror inte djurmagazinet tar emot dom..
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vad är det för ciklider?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Rajblask
      • January 2010
      • 92

      #3
      Jag vet inte riktigt vad det är för ciklider. Men dom är gul och svart. Jag bor i Övik, tyvärr!

      Kommentar

      • Rajblask
        • January 2010
        • 92

        #4
        Tydligen var det någonting med zebra och så hade hon några som hette någonting med afrikansk... Hon kom inte ihåg själv. Och så har hon malawicikliden Golden labidochromis
        Senast redigerad av Rajblask; 15 October 2010, 10:17.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Då är det faktiskt omöjligt att säga hur det går, molly funkar med en del ciklider men det kan även gå åt pepparn med andra sorter...försök att ta reda på vad det är för ciklid ifall du kan.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            ja är det malawi tex så kommer det nog inte gå men är det tex nyckelhål så går det hur bra som helst.

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              #7
              Segelfenor går utmärkt med dvärgciklider och andra snälla ciklider men Malawi låter tveksamt.
              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 15 October 2010, 10:30.
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Ursprungligen postat av Rajblask
                Tydligen var det någonting med zebra och så hade hon några som hette någonting med afrikansk... Hon kom inte ihåg själv. Och så har hon malawicikliden Golden labidochromis
                Då skulle det vara bättre om du kollade med djurmagasinet...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  låter ju som att Zebran är malawi med då. då skulle jag inte lägga i dom där. lämna till djuräfffaren istället.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...