Hur ofta föder hon..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svart_civic@hotmail.com
    • January 2010
    • 38

    Hur ofta föder hon..?

    Tjena allihop! Har fått black molly yngel nu.. fick de i mitt tidigare akvarium men minns inte hur de var.. hur många dagar emellan föder hon ? // Kim
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    det är olika. hur bra de trivs o hur de mår etc. men det är väl ett par veckor emellan. hatr jag för mig. har inte sånna fiskar längre så jag kommer inte riktigt ihåg. men ofta är det iaf.

    Kommentar

    • svart_civic@hotmail.com
      • January 2010
      • 38

      #3
      Okej, då får jag vänta och se om de kommer fler yngel då Hur lätt är det att få räklingar föresten? har du fått de i din vas?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        jag har fått det nåra gånger men det har nog tyvär åkt in i filtret o inte överlevt. har inte riktigt varit så aktiv med att föda upp. men jag ska ta tag i den vasen snart

        aa du lär få yngel. det är snarare ett problem att inte få det från levandefödanden

        Kommentar

        • svart_civic@hotmail.com
          • January 2010
          • 38

          #5
          Hehe sant, dom brukar yngla som sjutton, har ett nystartat räkkar med körsbärsräkor i och hoppas på lite räklingar! Gillar din räkvas skarpt! riktigt snygg

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            tackar kul att man kan inspirera!

            Kommentar

            • sofiemedg
              • March 2010
              • 98

              #7
              har också tänkt starta ett räkkar, 25liter, med ungefär 6-7 körsbärsräkor i till att börja med, har även tänkt att ha lite yngel i när det kommer i stora karet. skulle det funka eller blir det trångt med yngel också?
              89

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                jo det går väl men det bli lite tråkit när ynglena växer upp o du måste håva ur dom. då ska du ju ner o grejja o "förstöra" karet. skulle nog inte ha det som ynglekar utan bara som ett räkkar isåfall

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av hannesc
                  det är olika. hur bra de trivs o hur de mår etc. men det är väl ett par veckor emellan. hatr jag för mig. har inte sånna fiskar längre så jag kommer inte riktigt ihåg. men ofta är det iaf.
                  Jag säger som brasse; fel fel fel!
                  De flesta vanliga ungfödande fiskar föder med ungefär en månads mellanrum. Tillräckligt ofta med andra ord!
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #10
                    Ursprungligen postat av sofiemedg
                    har också tänkt starta ett räkkar, 25liter, med ungefär 6-7 körsbärsräkor i till att börja med, har även tänkt att ha lite yngel i när det kommer i stora karet. skulle det funka eller blir det trångt med yngel också?
                    Skippa de fiskar som blir för stora, men du kan gärna ha dvärgrasboror och liknande småfisk i samma akvarie som räkorna. Kolla mer i räktrådarna om detta.
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    • sofiemedg
                      • March 2010
                      • 98

                      #11
                      hm, nja det va mer tänkt att ha molly och platy yngel i så att de inte blir mat och sedan sälja.. kanske spara en och annan men dom får väl klara sig bäst som i det stora. någon som har erfarenhet av körsbärsräkor? har haft fyra i stora men har inte fått småttingar en enda gång, och har hört att det ska vara superlätt. kan det vara så att dom helt enkelt inte gillat varandra? nu har dom fått tre nya kompisar och hoppas på kärlek..
                      89

                      Kommentar

                      Arbetssätt...