Könsmognad för guppy hanar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #31
    Små rötter från tex Trollhassel och mossa så kommer det att bli mysigt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lineli
      • February 2010
      • 565

      #32
      kan man ha trollhassel? Visste inte det! Går det med ormhassel med? Vad ska man ha för mossa?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #33
        De flesta lövträd går att använda, se upp med färsk ek bara. Bra mossa till detta är Christmas moss, Fussidens fontanus och Taiwan moss som du kan binda på grenarna så de sedan växer hängande ner och ser skitsnyggt ut! Lite snygga stenar på botten så är det fullbordat.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #34
          Såg att det spårar ut från ursprungsfrågan nu, starta en ny tråd i projektdelen så kan du där ta upp det mesta som gäller dina kar...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Saturnus80
            • October 2009
            • 943

            #35
            Har för mig att trollhassel o ormhassel är samma. Det finns ju många sorters mossa, men den vanligaste och den enda jag har haft är javamossa, den är lätt men man måste klippa den ofta så att mossan närmast underlaget inte vissnar..
            //Daniel

            110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
            23l aqualandscape med dvärgkulor

            Kommentar

            • Lineli
              • February 2010
              • 565

              #36
              Tack för många bra svar

              Jag startar en ny projekttråd om mitt pyttekar, kan ju vara kul med en kontrast till alla akvariestugor och 900litrare, hi hi

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #37
                Ursprungligen postat av Lineli
                Tack för många bra svar

                Jag startar en ny projekttråd om mitt pyttekar, kan ju vara kul med en kontrast till alla akvariestugor och 900litrare, hi hi


                att inreda ett kar på 5-7-900 liter är en bagis.....man har så stor plats att man kan rådda runt rätt rejält.

                19 liter....det är däremot en konst att få det bra....tips....skissa på papper innan du börjar.....



                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Lineli
                  • February 2010
                  • 565

                  #38

                  Kommentar

                  Arbetssätt...