Äter upp mina yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sissi.
    • February 2010
    • 250

    Äter upp mina yngel?

    Är det möjligt att en fjärils ciklid kan äta upp en nästan en centimeter stort platy yngel?
    Stoppa i mina två nya fjärilsciklider igår och innan det hade jag tre platy yngel en var lite lite mindre än dom andra två, och vips så är den borta inte någonstans i akvariumet. den brukade simma med dom andra två.
  • Cyruz10
    • February 2010
    • 235

    #2
    Inte bara möjligt utan även troligt. Sen kan ynglet ha dött av andra orsaker också. Bara för att dom överlever dom första veckorna innebär det inte att dom överlever till vuxen storlek. Beror även mycket på de genetiska förutsättningarna, d.v.s. hur inavlade dom är.

    Kommentar

    • sissi.
      • February 2010
      • 250

      #3
      Ok tack för svar, hittade en biffig fjärildciklid hane som troligtvis är boven. Men det är klart att den kan ha dött av andra orsaker också, kändes bara lite konstigt då den precis försvann när fjärils cikliderna kom i och så trodde jag att den var för stor för dom att käka nu.

      Ursprungligen postat av Cyruz10
      Inte bara möjligt utan även troligt. Sen kan ynglet ha dött av andra orsaker också. Bara för att dom överlever dom första veckorna innebär det inte att dom överlever till vuxen storlek. Beror även mycket på de genetiska förutsättningarna, d.v.s. hur inavlade dom är.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        ....även om fjärilscikliderna inte kunde käka ynglet rakt av så kan de döda det och äta upp det bit för bit.....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...