Molly tappar färg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    Molly tappar färg

    Har sökt lite och inte hittat något svar någonstans, min black molly som verkar vara lite guldprickig har nu börjat tappa färg. Det är nog inte fenröta eftersom fenorna är hela och precis som de ska förutom att de är genomskinliga i stället för svarta. Även fjäll runt huvuden har ändrat färg, eller tappat färg rättare sagt. vad kan det vara? Hon verkar inte må dåligt, äter bra och simmar runt
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ålder och mognad skulle jag tippa på.
    BM kan ändra färg sådär när de börjar växa till sig, och att en Black Molly är helt svart när den är yngel är inget som garanterar att den ser likadan ut när den är fullvuxen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Yesska
      • July 2009
      • 140

      #3
      Jag har en black molly som nu med tiden blivit grå/vit. Alla andra är helt kolsvarta, men han mår bra och inga tecken på sjukdom. Så han börjar väl kanske bara "bli till åren". ^^
      160l asien gurami projekt

      Kommentar

      • regicide
        • May 2010
        • 113

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Ålder och mognad skulle jag tippa på.
        BM kan ändra färg sådär när de börjar växa till sig, och att en Black Molly är helt svart när den är yngel är inget som garanterar att den ser likadan ut när den är fullvuxen.

        Tänkte bara lägga in en bild så får ni se, denna har alltså gått från hel svart till detta, fläckiga/guldiga/färglösa vad de nu är, väldigt underligt. Men hon verkar som sagt må jätte bra och nu ser hon dessutom ut att vara gravid


        fisken
        Senast redigerad av regicide; 27 August 2010, 10:08.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jepp, hon ser helt normal ut och har mognat till lite.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • regicide
            • May 2010
            • 113

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Jepp, hon ser helt normal ut och har mognat till lite.
            skönt då kan jag sluta leta tracka henne som papparazi

            Kommentar

            Arbetssätt...