Ägare av vildguppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Bara att instämma i att dessa är riktigt vackra!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #17
      Tycker dem är skit fula haha
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #18
        vad göder du dom med ?



        /
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #19
          Ursprungligen postat av Kensa
          vad göder du dom med ?



          /
          Vanligt flingfodor
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #20
            Ursprungligen postat av Patrik Steen
            Vanligt flingfodor
            animaliskt eller grönt, eller kanske en blandning ?


            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Roglii
              • June 2010
              • 24

              #21
              Grattis till en intressant, reproduktiv och tålig fisk. Jag har själv vildguppy frånTrinidad som är ursprungligen köpta från Södermalms Zoo.
              Några av mina hanar ser ut som din på bilden medan andra har lite ormskinnsmönster i bakre delen av kroppen. Somliga är färglösa på stjärtfenan och andra har lite färg där. Tidigare hade en del översvärd, men jag är rädd att det anlaget försvunnit för mej.

              Kommentar

              • DAHLBERG
                • September 2008
                • 1598

                #22
                ska du inte gallra bort de med ormskinnsmönster? Låter som en liten korsning (?) :o
                DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                540 liter kulfisk - T. lineatus
                120 liter salt - Koraller och fisk

                Kommentar

                • Roglii
                  • June 2010
                  • 24

                  #23
                  Ursprungligen postat av DAHLBERG
                  ska du inte gallra bort de med ormskinnsmönster? Låter som en liten korsning (?) :o
                  Det har jag inte tänkt. Klart att jag inte kan vara helt säker på att de inte korsats med någon framodlad guppy någon gång eftersom jag inte haft dem i min ägo sen de håvades upp ur den där pölen på Trinidad. Däremot kanske det är så här de såg ut de som en gång gav upphov till ormskinn? Det är alltså inte mycket att komma med, men lite invecklade mönster precis där stjärfenan börjar.
                  Gallrar jag så kommer det inte att ske utifrån någon som helst ambition att förädla eller gynna någon färg/teckning. Nu ljuger jag eftersom jag gärna såg att översvärden kommer tillbaks.

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #24
                    Ursprungligen postat av Patrik Steen
                    Nu jäklar börjar dem små ploppa ut härligt!!känns lite som ett yngelsäkert innefilter skulle vara på plats haha eller något moddat filter skulle också funka,får se vad man kan hitta på
                    I de flesta fall behövs inte det just till guppyyngel, de verkar lite smartare än t.ex. svärdbäraryngel, men är det en (väldigt) kraftig pump så kanske du behöver det ändå...? Testa utan att "modda" pumpen, hittar du yngel i den sedan så vet du att det behövs......
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #25
                      Ursprungligen postat av DAHLBERG
                      ska du inte gallra bort de med ormskinnsmönster? Låter som en liten korsning (?) :o
                      Alla de mönster som odlingsguppy har FINNS naturligt, fast oftast i en blekare variant, bland vildformerna, alltså behöver det inte vara en korsningsguppy just i detta fallet, jag litar ganska mycket just på Södemalmsaffären......annat är det annars med de flesta (men inte alla, det finns glänsande undantag!) övriga affärer, som t.ex. saluför UPPENBARA hybridguppy som "endlers", detta är snarare regel än undantag tyvärr.
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #26
                        Ursprungligen postat av tummen
                        I de flesta fall behövs inte det just till guppyyngel, de verkar lite smartare än t.ex. svärdbäraryngel, men är det en (väldigt) kraftig pump så kanske du behöver det ändå...? Testa utan att "modda" pumpen, hittar du yngel i den sedan så vet du att det behövs......
                        Dem var väldigt svåra att få yngel på då pumpen tog dem flesta haha men nu sen en tid tillbaka är det fixat och småttingar kan beskådas
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        Arbetssätt...