Tips på fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nenniese
    • November 2005
    • 19

    Tips på fisk

    Vi har för tillfället ett akvarium, 222L.
    Inneboende i det är några platy, siamensisar, guppy & praktbotior.

    Har haft både platy & guppy länge och känner för att byta ut dem mot nåt annat.
    Vi är barnsligt förtjusta i levandefödare och vill ha nåt som påminner om slöjstjärtar, till utseendet. Ville först ha slöjisar men det var innan jag läste hur stor de blir... Vill ju ha i ungefärlig storlek m platy, ev något större.

    Nån som har nån rolig idé?
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Levandefödare, mindre än en slöjstjärt, ser ut som en slöjstjärt. Känns lite svårt :P

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Finns ju slöjvarianter av div. poecilider tex. lyrmollys,lyrsvärdbärare etc. Det kanske hade vart nått?...
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • J.Milton
        • January 2010
        • 674

        #4
        Som sagt, slöjstjärts svärdbärare vore kanske nått?
        Jag har själv 2 varianter orange med svart slöja och en som närmast liknar koppar med fena i samma färg.
        Har tyvärr inga bilder, och kl är för mycket för att ja ska orka fixa nu.
        240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
        Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
        Blogg+Galleri

        Kommentar

        • Vandal
          • January 2006
          • 1655

          #5
          ballongmolly är väl de som i kroppsformen mest påminner om slöjstjärt... därmed inte sagt att jag rekommenderar dem... häftigaste fenorna hittar du på riktiga segelfensmollies!
          over and out /Petter
          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

          Kommentar

          • simondaman
            • October 2007
            • 236

            #6
            Jag har ett par av någon slags slöjstjärts-svärbärare som är superfina och dem har jättelångt svärd och backfenorna är ungefär 3-5cm
            180L
            75L
            20L

            Kommentar

            • Cyruz10
              • February 2010
              • 235

              #7
              Blir nog omöjligt att hitta levandefödare som påminner om slöjisar. Vill du ha kroppsformen så finns det nog bara ballongplaty som redan nämnts. Vill du ha häftiga fenor rekommenderar jag segelfens molly, alternativt lyrfensmolly. Men både kroppsform och stora fenor kan du nog inte få.

              Men varför vill du inte ha slöjstjärtar? Visst blir dom stora men varför är det ett problem för dig?

              Kommentar

              Arbetssätt...