Hur många fiskar i ett 250L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Hur många fiskar i ett 250L?

    Har just nu 7 st Mollys/svärdbärare och 1 pleco. Hur många hade ni haft i ett 250 L? Är ju sugen på att utöka dem och jag hade tänkt mig fler mollys då.
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ursprungligen postat av Mollymamman
    Har just nu 7 st Mollys/svärdbärare och 1 pleco. Hur många hade ni haft i ett 250 L? Är ju sugen på att utöka dem och jag hade tänkt mig fler mollys då.

    Om karet är nystartat kan det va lämpligt att vänta ett tag med att skaffa fler fiskar med tanke på nitritrisken å övergödning/algblommning. Hur många fiskar du kan ha beror helt på vad det är för fisk, men om du bara tänkte skaffa fler mollys å svärdbärare kan du ha ett rejält gäng.
    Ofta börjar man med några få å har tillslut en fisksoppa då de förökar sig lätt. Det brukar ställa in sig en "jämvikt" med tiden map. antal mollys/svärdbärare, men om du tycker att det känns tomt så köp kanske 5-10 st mollysar till och kanske 5 svärdbärare. Det du kan tänka på är att skaffa ca 3-4 honor per hane, detta gäller båda arterna.
    Med mkt fisk blir det i regel oxå en hel del matande (och en del blir inte alltid uppätet) då brukar pansarmalar va bra på att städa upp efter övriga fiskar (bara ett tips). (=
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Mollymamman
      • July 2004
      • 198

      #3
      Karet är 1 månad gammalt och jag har haft det uppe innan för 4 år sedan innan vi flyttade. Jag startade med 1 molly hane och 3 honor. Alla verkar glada och friska så jag tänkte typ 2 mollyhonor och 2 svärdbärhonor skulle få flytta in idag.
      250L
      Mollyyngel Svärdbäraryngel
      2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Ja det låter bra tycker jag.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        Arbetssätt...