Hur lång tid tills guppy yngel inte blir upp ätna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andii95
    • June 2010
    • 4

    Hur lång tid tills guppy yngel inte blir upp ätna?

    Jag har fått guppy yngel och de är nästan två veckor och de är fortfarande väldigt små, så jag undrar hur lång tid det tar innan jag kan ta ut de ur yngelkaret?
    Jag hade 8 i början och så försökte jag ha de i akvariet men sen han jag bara rädda 3
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Det beror på storleken av ynglen och storleken på munnarna på de övriga fiskarna - och även i viss mån på växtligheten i akvariet. Ju större ung-guppy, mindre munnar på övriga fiskar och ju mer växtlighet desto bättre. Men man kan inte ge något exakt svar på din fråga.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #3
      Det beror helt på. Min granne håller på med guppy uppföddning. Han tar aldrig bort dom från karet med dom stora.. utan han matar mycket och regelbundet så rör inte dom andra fiskarna ynglena. så han har dom i alltid och alla överlever alltid.

      Kommentar

      • emmasol
        • June 2010
        • 8

        #4
        du får nog vänta ett bra tag med att lägga i dem i akvariet. de ska vara så stora att de andra fiskarna inte kan ta in dem i munnen. ynglerna har ju vant sig av att inte behöva gömma sig när du har haft dem i ett separat ställe, så de kommer inte gömma sig när du släpper dem hos de stora fiskarna.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Mitt tips är att om du är osäker, vänta.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          Arbetssätt...