"klappa" molly, normalt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreas_Ace
    • April 2010
    • 78

    "klappa" molly, normalt?

    Skulle rengöra akvariet idag.
    Och som jag egentligen gör varje dag så brukar jag trycka fejset mot akvariet och babbla med fiskarna.
    Mina Dalamtinrermolly brukar simma fram och göra lite små danser.

    Nåväl, skulle rensa lite bland växter och mollysarna simmade hela tiden efter min hand och jag hade tom möjlighet att stryka/smeka dem på sidan några sekunder med fingret ngr gånger.

    Undrar bara om molly är "folk kära" eller är mina bara lite skruvade?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Ursprungligen postat av Andreas_Ace
    Skulle rengöra akvariet idag.
    Och som jag egentligen gör varje dag så brukar jag trycka fejset mot akvariet och babbla med fiskarna.
    Mina Dalamtinrermolly brukar simma fram och göra lite små danser.

    Nåväl, skulle rensa lite bland växter och mollysarna simmade hela tiden efter min hand och jag hade tom möjlighet att stryka/smeka dem på sidan några sekunder med fingret ngr gånger.

    Undrar bara om molly är "folk kära" eller är mina bara lite skruvade?

    De är bara glas för sin husse . Levandefödare kan bli lite personliga och kommer gärna fram och kollar vad som händer när man hittar på något i akvariet. Kampfiskar är likadana, hade en kampfisk som jag kunde upp med handen om jag ville . Dina mollys är helt normala .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • pumis-69
      • May 2010
      • 25

      #3
      Mollisar är otroligt nyfikna och den svåraste fisken att inte få ut genom rengörningsslangen är min upplevelse.

      Kommentar

      • Andreas_Ace
        • April 2010
        • 78

        #4
        Oki, blev lite häpen när det inträffade.
        Dem kanske fattar att en hand är fredlig och en håv som kommer jagandes inte är ett gott tecken

        Jo, dem brukar vara nyfikna när slamsugen åker ner, kanske bar aitne uppfattar det genomskinliga glaset

        Kommentar

        • Yollis
          • February 2010
          • 479

          #5
          jag testade mina nu, och jag kan klappa både molly guppy och barb
          /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

          "Happy Wife - Happy Life"

          Kommentar

          • undervatten
            • April 2010
            • 137

            #6
            mina egenodlade mollys är otrolig kärvänliga. Beter sig mer som hundar än fiskar tycker jag. Dock tror jag att just levandefödare är lite "korkade" och de är just därför de är så orädda. Även kampfiskar brukar kunna bli ytterst tama, men de har som ett annat beteende.
            10 st med alla olika sorters fiskar.
            Jag kör med såna där pansarlimosiner!
            Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

            Kommentar

            • undervatten
              • April 2010
              • 137

              #7
              Ursprungligen postat av macke_fisk
              Kampfiskar är likadana, hade en kampfisk som jag kunde upp med handen om jag ville .
              Såg just att du också skrev om hur tama kampfiskar kan bli
              10 st med alla olika sorters fiskar.
              Jag kör med såna där pansarlimosiner!
              Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

              Kommentar

              • Eidesdotter
                • December 2009
                • 219

                #8
                Har också varit med om att levandefödare varit lite "keliga", men inget som gått upp emot en praktbarbshane jag hade som barn. Han var en av 5 men den enda som alltid simmade fram och strök sig runt mitt finger så fort jag stack ner det i vattnet. Jättemysigt var det och det tyckte tydligen han också.

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  #9
                  Min Jack Dempsey-hanne är ganska orädd för mina fingrar eftersom jag vant dem vid att släppa ciklidpellets en o en från fingrarna under vattnet. Nu börjar han iof växa till sig så sakterliga, så snart är väl hans små nafs i fingertopparna inte lika behagliga, misstänkter jag : )

                  Kommentar

                  • janson
                    • July 2009
                    • 300

                    #10
                    Har också upplevt att vissa fiskar är väldigt kramgoa och närgångna. Men är det ingen annan som tycker de är obehagligt när de är på en? Aja jag är nog glad sålänge malen inte får för sig att suga sig fast på handen...

                    Kommentar

                    • Duttur
                      • February 2010
                      • 38

                      #11
                      För någon som inte varit med om sällskapliga fiskar kan det vara lite svårt att tro att de blir det. Mina rosentetror simmar ofta väldigt nära fingrarna när man sticker ner dem.

                      En komisk upplevelse när det gäller fiskar var när jag lånade min svågers lilla studentrum, där han hade ett jättestort akvarium med blandade ciklider.
                      På grund av storleken av rummet var akvariet väldigt nära sängen. Lite konstigt kändes det när jag vankade på morgonen och alla, och då menar alla hans fiskar var uppställda mot kortsidan på akvariet mot sängen och glodde på mig.

                      Kommentar

                      • undervatten
                        • April 2010
                        • 137

                        #12
                        Ursprungligen postat av Duttur

                        En komisk upplevelse när det gäller fiskar var när jag lånade min svågers lilla studentrum, där han hade ett jättestort akvarium med blandade ciklider.
                        På grund av storleken av rummet var akvariet väldigt nära sängen. Lite konstigt kändes det när jag vankade på morgonen och alla, och då menar alla hans fiskar var uppställda mot kortsidan på akvariet mot sängen och glodde på mig.
                        hahaha, mina fiskar i mitt ena akvarium brukar också göra så, det är lite läskigt
                        10 st med alla olika sorters fiskar.
                        Jag kör med såna där pansarlimosiner!
                        Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

                        Kommentar

                        Arbetssätt...