små yngel, black molly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    små yngel, black molly?

    Är detta blackmolly yngel? de är ju stora i jämförelse med guppy yngel? vadhänder med de som är sjuka massor av dem "vilar" på blommorna mer än simmar? ingen fisk äter väl upp så stora yngel? Blir mitt akvarium överbefiskat? =) tacksam för svar!
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    #2
    Ursprungligen postat av regicide
    Är detta blackmolly yngel? de är ju stora i jämförelse med guppy yngel? vadhänder med de som är sjuka massor av dem "vilar" på blommorna mer än simmar? ingen fisk äter väl upp så stora yngel? Blir mitt akvarium överbefiskat? =) tacksam för svar!

    vad smart av mig, här är länken till bilden på yngelna

    Kommentar

    • Vandal
      • January 2006
      • 1655

      #3
      Japp, black molly... att de inte simmar hela tiden beror på att de syns mindre när de inte rör sig...
      over and out /Petter
      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

      Kommentar

      • Hummelmummel
        • May 2010
        • 11

        #4
        Japp, det där är Black Molly. De brukar ligga på botten eller på blad det första dygnet tills de hämtat sig lite, sedan börjar de simma runt lite mer och gömma sig. I mitt akvarium har jag Platy, Molly, neontetror och två klogrodor. ALLA i akvariumet äter Black Molly-yngel. Så jag brukar vara snabb på att flytta över dem till en barnkammare. Annars måste du ha mycket växter och gömstälen så att inte alla blir uppätna. Men en Molly lägger ganska många yngel och ganska ofta, så det gör nog inte så mycket ifall du blir av med några. Jag fick inatt kull #4 av Black Molly. En hona som lade ca 40 yngel, så nu drunknar jag i Black Molly. :-D I min Black Molly-barnkammare har jag ca 60 yngel nu. :-)
        ___________________________________
        Besök min akvarieblogg & lägg gärna ett
        eller annat inlägg med synpunkter och tips:
        http://akvarieblogg.wordpress.com/

        Kommentar

        • regicide
          • May 2010
          • 113

          #5
          Ursprungligen postat av Hummelmummel
          Japp, det där är Black Molly. De brukar ligga på botten eller på blad det första dygnet tills de hämtat sig lite, sedan börjar de simma runt lite mer och gömma sig. I mitt akvarium har jag Platy, Molly, neontetror och två klogrodor. ALLA i akvariumet äter Black Molly-yngel. Så jag brukar vara snabb på att flytta över dem till en barnkammare. Annars måste du ha mycket växter och gömstälen så att inte alla blir uppätna. Men en Molly lägger ganska många yngel och ganska ofta, så det gör nog inte så mycket ifall du blir av med några. Jag fick inatt kull #4 av Black Molly. En hona som lade ca 40 yngel, så nu drunknar jag i Black Molly. :-D I min Black Molly-barnkammare har jag ca 60 yngel nu. :-)

          oj hjälp! haha vad gör man med ynglena när de är fiskar då? Jag tror inte fiskarna kan äta dem, de är nästan 1 cm stora jätte konstigt? eller brukar de vara så stora kanske, de ser ju nästan ut som mindre neontetror. Tetrorna har vart framme men så fort de ser att de rör sej har de vänt, än så länge iallafall. Det är guppy yngel i med och de är ju ungefär hälften så stora som bm ynglen som är nyfödda, fast de är en vecka gamla snart. Konstigt får väl se om nån överlever då men ärligt, vart kan man göra om ifall det blir för många?

          Kommentar

          • Hummelmummel
            • May 2010
            • 11

            #6
            Ursprungligen postat av regicide
            vart kan man göra om ifall det blir för många?
            Tja, eftersom jag har grodor i mitt akvarium också så har jag inte det problemet. Jag släpper helt enkelt ut dem så blir de uppätna direkt. Mina yngel måste växa till ca 1,5 cm storlek innan jag vågar släppa ut dem i akvariumet om jag inte vill att de ska ätas upp, men å andra sidan så har jag ganska stora Mollys och ovanligt stora neontetror så det kan vara därför som de är glupskare och modigare än vanligt...

            Lycka till!
            Senast redigerad av Hummelmummel; 17 May 2010, 23:45.
            ___________________________________
            Besök min akvarieblogg & lägg gärna ett
            eller annat inlägg med synpunkter och tips:
            http://akvarieblogg.wordpress.com/

            Kommentar

            • Yollis
              • February 2010
              • 479

              #7
              jag skaffade mig Tigerbarber för att hålla antalet yngel nere. Nu överlever endast de som är bäst anpassade för mitt akvarium
              Mina blackmollys ser precis likadana ut som dina, men jag är nästan övertygad om att mina är dalmatiner, för jag har bara en dalmatin hane och en silver hane...
              /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

              "Happy Wife - Happy Life"

              Kommentar

              • regicide
                • May 2010
                • 113

                #8
                Ursprungligen postat av Yollis
                jag skaffade mig Tigerbarber för att hålla antalet yngel nere. Nu överlever endast de som är bäst anpassade för mitt akvarium
                Mina blackmollys ser precis likadana ut som dina, men jag är nästan övertygad om att mina är dalmatiner, för jag har bara en dalmatin hane och en silver hane...
                hmm men jag har bara 54 l.. de där barberna behöver väl betydligt större? just nu har jag 10 neont, 4 guppy, två BM. Och en jäkla massa yngel då.. tror knappt något mer går i ? skulle egentligen behöva nått mot sniglarna som invaderat men jag kan ju inget om akvarium och min egna tro är att de blir lite väl mycket i om man har mer... eller?

                Kommentar

                Arbetssätt...