Gravid guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrillen
    • March 2010
    • 4

    Gravid guppy

    hej, köpte en höggravid guppy för ett tag sedan. Hon var verkligen riktigt fet, hon föder vilken dag som helst sa dom i affären. Jag har sedan haft henne i ett flytande yngelkar i akvariet i snart två och en halv vecka och inget händer! Hon ser fortfarande ut som hon ska explodera. Hon verkar trivas allmänt annars, verkar inte stressad el så. Vad är strulet, tror ni?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    hon kanske inte är gravid----kanske bara är tjock.....


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Tror med på det kensa sa, troligen så för mycket matad. Sen så kan guppyhonor bli lite stressade av att vara i en yngelbox så jag hade släppt ut henne igen .
      Senast redigerad av macke_fisk; 04 May 2010, 22:17.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Välkommen till zoopet föresten .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Lellel2
          • September 2009
          • 199

          #5
          worst case scenario är väl att du får ynglen uppätna fast det brukar gå ganska fort att ordna nya. Mitt råd är också att släppa ut henne igen
          "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
          Work smart, not hard

          Kommentar

          • candra
            • January 2010
            • 455

            #6
            Ursprungligen postat av chrillen
            hej, köpte en höggravid guppy för ett tag sedan. Hon var verkligen riktigt fet, hon föder vilken dag som helst sa dom i affären. Jag har sedan haft henne i ett flytande yngelkar i akvariet i snart två och en halv vecka och inget händer! Hon ser fortfarande ut som hon ska explodera. Hon verkar trivas allmänt annars, verkar inte stressad el så. Vad är strulet, tror ni?
            Kan ju kanske vara så att hon inte föder för att hon är i yngelkassen...vet inte om fiskar fungerar så...om du släpper ut henne, så kanske hon föder.. =)
            // Candra


            240l sällskap 20l Nano


            Kommentar

            • chrillen
              • March 2010
              • 4

              #7
              hallå, guppydamen är ute i det fria sedan några dagar nu! Hon är nog helt enkelt bara ovanligt tjock! Tack för svar!

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Ursprungligen postat av chrillen
                hallå, guppydamen är ute i det fria sedan några dagar nu! Hon är nog helt enkelt bara ovanligt tjock! Tack för svar!

                Låt hon vänja sig vid akvariet och sen när hon känner sig hemma så kanske hon ploppar ut lite yngel .

                Lycka till .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                Arbetssätt...