Vad gör min guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hvarulf
    • April 2010
    • 75

    Vad gör min guppy?

    Hittade precis en av mina guppyhonor som jag inte sett på hela dagen när jag var i fart att fotografera en mal.
    Hon har kilat in sig mellan akvarieglaset på baksidan och en sten, det finns precis utrymme för henne där och ska hon komma ut igen måste hon backa.

    Är det ett normalt beteende att de gömmer sig sådär? Ska jag låta henne vara eller ingripa? Hon har som sagt legat där hela dagen. Så här ser det ut:

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
  • Grothras
    • July 2009
    • 401

    #2
    Det ser ut som en "bad gateway" i din länk... Alltså inget alls.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Som sagt bilden går inte se men jag hade nog ändå fått henne att flytta på sig. Guppy är inte speciellt smarta och kan de inte ta sig framåt kan de säkerligen uppfatta det som att de sitter fast

      Är det gömställen hon söker så se till att det finns gott om växtsnår att gömma sig bland. Där trivs de bäst.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • phreak
        • March 2010
        • 77

        #4
        hehe alla behöver vi en plats vi kan dra oss tillbaka ifrån omvärldens ögon..
        tycker att fiskar är lite smartare än vi ger kredit för.. ex guldfisken sägs ha 7sek minne trots studier visar att dom har flera månader.. hur man vet detta är att dom gjort labyrinter och flera månader senare hittade dom direkt rätt..

        sorry att jag snodde tråden / fyllde den med icke relevant information.. som dom lärda säger
        102l kar
        350l kar
        200l kar

        Kommentar

        • Hvarulf
          • April 2010
          • 75

          #5
          Gav den lite mer cred än den förtjänade, för nu när jag vaknade på morgonen var fisken fortfarande kvar på samma ställe. Lyfte lite på stenen och den simmade glatt iväg!

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Haha... Jo, att guldfiskar är lite mer intelligenta är jag säker på men guppy är ändå guppy
            Små, väldigt söta men när det kommer till att tänka logiskt tror jag inte de har så mycket att komma med
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • kr3wie
              • May 2008
              • 71

              #7
              Ursprungligen postat av Hvarulf
              Gav den lite mer cred än den förtjänade, för nu när jag vaknade på morgonen var fisken fortfarande kvar på samma ställe. Lyfte lite på stenen och den simmade glatt iväg!
              hahahahaahahah
              FORTFARANDE ETT YNGEL

              Kommentar

              Arbetssätt...