Guppy HJÄRTA Platy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandraengstrom
    • November 2009
    • 79

    Guppy HJÄRTA Platy

    Kan en Guppy hane para sig med en Platy hona? Och vad får jag isf för fiskar, Pluttys?

    Min nya guppyhane och min änka till platyhona verkar ha kärat ner sig i varann, dom simmar hela tiden sida vid sida och trotts att det finns både guppy honor och platy hanar så visar dom inte intresse för någon annan än varandra.
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ursprungligen postat av sandraengstrom
    Kan en Guppy hane para sig med en Platy hona? Och vad får jag isf för fiskar, Pluttys?

    Min nya guppyhane och min änka till platyhona verkar ha kärat ner sig i varann, dom simmar hela tiden sida vid sida och trotts att det finns både guppy honor och platy hanar så visar dom inte intresse för någon annan än varandra.
    Jasså det var lite udda! Hehe njae några Pluttys skulle jag nog inte våga hoppas på reproduktionsbarriären mellan guppy och play är vad jag vet alldeles för stor. Det händer ibland att tex. platyhanar uppvaktar svärdbärarhonor och vice versa, precis som du beskriver med ditt "par" men vad jag vet så blir det aldrig några yngel även om koppulering förekommer.
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Dexter
      • December 2009
      • 984

      #3
      En utav våra Guppyhannar blev senil på äldre dar. Istället för att jaga Guppyhonor jagade han hela tiden efter Svärdbärarhonorna som var lika oranga och fina som hans egen stjärtfena. Tydligen förekommer det udda kärlekshistorier lite då och då.
      /Dexter

      75 liter mix, 220 liter mix

      Kommentar

      • sandraengstrom
        • November 2009
        • 79

        #4
        Nog för att det hade varit spännande med små Pluttys så är jag nog mest glad för att de små firrarna verkar lyckliga med varann

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #5
          Ursprungligen postat av sandraengstrom
          Nog för att det hade varit spännande med små Pluttys så är jag nog mest glad för att de små firrarna verkar lyckliga med varann
          Söt liten historia. Det hade varit kul att få se en bild på de lyckliga tu.
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          • sandraengstrom
            • November 2009
            • 79

            #6
            Jag blir goldmedlem om nån vecka och då ska jag försöka komma ihåg att lägga ut en bild på kärleksparet De roliga är att jag köpte 3 Guppy honor till min hane så han skulle ha sällskap óch så väljer han platytanten istället för lammköttshonorna

            Kommentar

            • Dexter
              • December 2009
              • 984

              #7
              Ursprungligen postat av sandraengstrom
              Jag blir goldmedlem om nån vecka och då ska jag försöka komma ihåg att lägga ut en bild på kärleksparet De roliga är att jag köpte 3 Guppy honor till min hane så han skulle ha sällskap óch så väljer han platytanten istället för lammköttshonorna
              /Dexter

              75 liter mix, 220 liter mix

              Kommentar

              • Estetfjortiz
                • March 2009
                • 365

                #8
                Min lilla endlers guppyyngel (visade sig vara en hanne) blev kvar ensam när jag sålde mina andra guppyyngel. Den fick växa upp i ett akvarium med 3 platyyngel.
                Nu när han blivit könsmogen verkar han tro att han är en platy eftersom han far efter endast platyhonorna och... hrm försöker göra bebisar... Dock verkar ingen ha blivit dräktig Har endlershonor i akvariet men de verkar inte intressera honom
                HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                Kommentar

                • malfunkshun
                  • September 2008
                  • 394

                  #9
                  Guppy+platy blir inget, men däremot funkar guppy+molly.

                  Kommentar

                  • Johan0201
                    • June 2007
                    • 708

                    #10
                    Bilder?! =)
                    1* 540 liter med SA/CA ciklider
                    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                    www.tvspel.ifokus.se

                    Kommentar

                    • Pickles
                      • October 2009
                      • 1155

                      #11
                      *Skrockar* Min lilla olycka (endler) tror att han är en stimmande elritsa. Har inte hjärta att tala om för honom att så inte är fallet. ; )
                      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                      ~25l vatten

                      Kommentar

                      • Dragula
                        • April 2010
                        • 58

                        #12
                        Ursprungligen postat av malfunkshun
                        Guppy+platy blir inget, men däremot funkar guppy+molly.
                        Nej, du menar nog platy + molly, eller platy + svärdbärare.
                        Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

                        Kommentar

                        • malfunkshun
                          • September 2008
                          • 394

                          #13
                          Ursprungligen postat av Dragula
                          Nej, du menar nog platy + molly, eller platy + svärdbärare.
                          Nej. Jag menar det jag skrev. Platy + molly går inte. Finns i alla fall inga bekräftade fall vad jag sett eller hört. Platy + svärbärare går alldeles utmärkt.
                          Senast redigerad av malfunkshun; 12 April 2010, 20:44.

                          Kommentar

                          • Estetfjortiz
                            • March 2009
                            • 365

                            #14
                            Ursprungligen postat av Johan0201
                            Bilder?! =)
                            Dock blev den lilla odågan ihjälbiten av 2 palettciklidyngel (som jag gensat lämnade tillbaka till mion släkting) för några veckor sedan.
                            de var på 2 cm och ändå betedde de sig som terrorister. 5 minuter hann det vara i karet innan jag fick nog!
                            Senast redigerad av Estetfjortiz; 13 April 2010, 08:42.
                            HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                            Kommentar

                            • Dragula
                              • April 2010
                              • 58

                              #15
                              Ursprungligen postat av malfunkshun
                              Nej. Jag menar det jag skrev. Platy + molly går inte. Finns i alla fall inga bekräftade fall vad jag sett eller hört. Platy + svärbärare går alldeles utmärkt.
                              Nej du menar inte det du skrev, för guppy och molly funkar inte.
                              Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...