Alla uppätna!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AKq112
    • April 2010
    • 31

    Alla uppätna!

    Hej!
    Jag har 4st guppy honor, 3 av dem har precis fått "kullar" med yngel
    Problemet är att alla yngel har försvunnit strax efter födslarna( uppätna?) Vad ska jag göra? vill att något yngel iaf ska få uppleva någon timma av ett liv
  • Hörnsten
    • January 2010
    • 123

    #2
    Se till att ha gott om finbladiga växter och någon flytväxt där ynglen kan gömma sig.

    Kommentar

    • phreak
      • March 2010
      • 77

      #3
      vilka andra fiskar simmar i tanken?
      102l kar
      350l kar
      200l kar

      Kommentar

      • AKq112
        • April 2010
        • 31

        #4
        Hörnsten
        Jag har ganska mycket växter, men många av dem har fiskarna tuggat på, hur ska jag få dem till att sluta med det?
        phreak
        Sorgmanteltetror, mollys, svärdbärare, siamesiskalgätare och en ancistrus Någon av dem som kan vara yngel-tjuven?

        Kommentar

        • phreak
          • March 2010
          • 77

          #5
          testa till att börja med att mata fiskarna ofta brukar mata lite på morgonen och kvällen gör vatten byte i 102liters tanken 1gång i veckan på 25%

          inte så hemma på ancistrus men brukar tänka som så är man hungrig stoppar man allt i munnen man kan svälja har man tänder biter man en tugga :P inte så mycket till hjälp kanske.. säkert någon som vet bätte på det där :P
          102l kar
          350l kar
          200l kar

          Kommentar

          • AKq112
            • April 2010
            • 31

            #6
            Okej, tack

            Kommentar

            • Hörnsten
              • January 2010
              • 123

              #7
              Ursprungligen postat av AKq112
              Hörnsten
              Jag har ganska mycket växter, men många av dem har fiskarna tuggat på, hur ska jag få dem till att sluta med det?
              phreak
              Sorgmanteltetror, mollys, svärdbärare, siamesiskalgätare och en ancistrus Någon av dem som kan vara yngel-tjuven?
              Jag vet inte hur du får fiskarna att sluta tugga på växterna. Tror det är enklare att få växterna att växa ordentligt istället genom bra ljus och gödning. Mina yngel gillar att gömma sig i "dill"-växter som cabomba. Man kan ha någon kvist som flyter också. När ynglen föds så simmar de nämligen upp till ytan.

              När det gäller yngel-tjuvar så äter ju guppy sina egna yngel. Molly och svärdbärare äter också alla yngel de kommer åt.

              Kommentar

              • AKq112
                • April 2010
                • 31

                #8
                Okej, Tack

                Kommentar

                Arbetssätt...