Aggresiva guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZpluxEr
    • March 2010
    • 1

    Aggresiva guppy?

    Startade upp ett akvarie innan i veckan, på 120L.
    Köpte 4 st regnbågsmolly som dom kallades för. Verkar funka bra, sen dagen efter köpte jag 5 st guppy hanar, och nu är det en guppy hane som är på mollyna, mestadels samma molly och den "biter" på dennes fenor. läste på ett amerikanskt forum att det har förekommit "korsbefruktning" mellan guppy och molly. Stämmer de? vet inte om de är hona eller hane jag har på mollyna. Eller är det ett aggresivt beteende från guppyns sida?
  • phreak
    • March 2010
    • 77

    #2
    aldrig stött på någon agressiv guppy vad jag kan minnas.. otroligt k*ta bara :P
    102l kar
    350l kar
    200l kar

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av ZpluxEr
      Startade upp ett akvarie innan i veckan, på 120L.
      Köpte 4 st regnbågsmolly som dom kallades för. Verkar funka bra, sen dagen efter köpte jag 5 st guppy hanar, och nu är det en guppy hane som är på mollyna, mestadels samma molly och den "biter" på dennes fenor. läste på ett amerikanskt forum att det har förekommit "korsbefruktning" mellan guppy och molly. Stämmer de? vet inte om de är hona eller hane jag har på mollyna. Eller är det ett aggresivt beteende från guppyns sida?
      Det är antagligen bara ett missriktat uppvaktningsförsök.
      Hybridisering är möjlig, men bara framgångsrik i vissa undantagsfall, eftersom den artegna sperman har "företräde" vid befruktning.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Johan0201
        • June 2007
        • 708

        #4
        Håller med föregående talare, i brist på honor av egen art får man ta vad som finns till hands =)
        1* 540 liter med SA/CA ciklider
        9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

        www.tvspel.ifokus.se

        Kommentar

        Arbetssätt...