Nya Guppy Yngel!!!!!!!!:D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    Nya Guppy Yngel!!!!!!!!:D

    Hej!, Mina guppys hade fått yngel för ca 1 månad och en vecka sedan och det var bara en enda som överlevde. 3 veckor senare släppte jag ut den till mitt 54 liters men den blev spårlöst försvunnen(förmodligen uppäten) även om den var 3 veckor gammal. Men igår så fick jag yngel igen! nu var det 4 st som övlevde!!! Hade köpt in den förra veckan och jag hade fått in en gravid guppy i mitt kar det lönade sig.
  • Grothras
    • July 2009
    • 401

    #2
    Har du lite växter och så i dit kar så kommer du se att du om några månader har en väldig massa guppies

    Kommentar

    • Kewell
      • December 2008
      • 95

      #3
      Ursprungligen postat av Grothras
      Har du lite växter och så i dit kar så kommer du se att du om några månader har en väldig massa guppies

      Jag tänker köpa in växter snarast. Men när blir det lagom att mata guppy yngeln med artemia? de växer i yngelkar den här gången, sakta men säkert

      Kommentar

      • Kewell
        • December 2008
        • 95

        #4
        Puttar upp, vill gärna ha svar!

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Artemia går definitivt bra, men guppyngel brukar klara sig bra med smulat flingfoder
          Checking out...

          Kommentar

          • danne0301
            • July 2009
            • 1128

            #6
            Det brukar bara ta ett dygn eller två sen äter ynglena foder, min kull som är 1-2 veckor nu smaskar skalad artemia varje dag.
            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

            2 gånger 54L odlingsprojekt
            540L Ormhuvudfisk som blev CA

            Kommentar

            • Yollis
              • February 2010
              • 479

              #7
              Mina yngel som föddes den 24de mars äter smulat flingfoder och av drygt 35 st är det typ 4-6 kvar, efter att jag satte i 4 tigerbarb, annars hade ja haft rätt fullt nu efter bara en hel kull ;o)
              /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

              "Happy Wife - Happy Life"

              Kommentar

              Arbetssätt...