När flytta till kar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christin3
    • January 2010
    • 15

    När flytta till kar ?

    Hej,

    jag tänkte flytta över min gravida guppy till yngelkaret och sen släppa ut ynglen i ett annat kar där dom får växa på sig. Men när ska man flytta honan ?
  • phreak
    • March 2010
    • 77

    #2
    du kan ju släppa henne när hon släppt sina yngel, själv tror jag på naturliga utvalet"starkast överlever" och skulle aldrig använda dom där små burarna då mina fiskar har blivit så förbannat stressade men ska köra igång ett yngel kar kanske försöka få fram lite av mina lila guppys... lycka till
    102l kar
    350l kar
    200l kar

    Kommentar

    • LLL
      • July 2009
      • 328

      #3
      Ha tillräckligt med växter (gärna flytväxter) och skippa yngelboxen, den stressar bara fisken i onödan. Du kommer att få yngel så det räcker och blir över ändå.

      Kommentar

      • Christin3
        • January 2010
        • 15

        #4
        Det jag menade var att när ska man flytta in honan i boxen så hon föder ynglen där.

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Flytta henne när hon vart tjock och mörk om magen ett litet tag, har inte exakt tid då det skiljer sig mellan olika "graviditeter" och olika individer men ett trick att skynda på förlossningen lite kan vara att ha akvariet släckt från det att man tror att födseln är nära. Du kan fortfarande mata fiskarna, inklusive honan i boxen, ev. tända ljuset under själva matningen om fiskarna i vill äta i mörkret och sen släcka igen.
          Lycka till!
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...