Funkar Scalarer och guppy tillsammans ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_johan
    • August 2008
    • 100

    Funkar Scalarer och guppy tillsammans ?

    hej
    jag undrar om Scalarer går att ha i samma akvarie som Guppyna. Guppysnar föder ofta nya yngel i karet och skall jag lägga i Scalarer i akvariet så kanske dom ställer till med problem ?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Du lär inte se några yngel mer, på gott och ont
    Sen efterhand som scalarerna växer så kommer även guppyna försvinna, en efter en
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Guppy_johan
      • August 2008
      • 100

      #3
      okej ! då är det bäst att hoppa det !
      tack

      Kommentar

      • Ouscazz

        • February 2009
        • 910

        #4
        Ja, mina Altum tar vuxna guppyhanar, de blir sällan mer än några sekunder gamla i karet... säger bara Tjoff!
        www.diskusforum.se
        www.loricariidae.se

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #5
          Vanliga Guppys har vi ett fåtal, som vägrar flytta, ur vårt stora kar där det finns Scalarer. Deras yngel försvinner omgående, till skillnad från Svärdbärarnas utav ngn märklig anledning. Våra Scalarer är små så de rör inte de stora Guppisarna än men hannar av Endlertyp hade nog inte varit kvar alltför länge misstänker jag...
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          • Danne_85
            • September 2009
            • 667

            #6
            perfekt då ska ja nog köpa lite guppys till 60liter o skicka i alla yngel o stora karet hela tiden billig föda
            Mvh: Danne

            Foton:
            http://www.blackroomphotos.com

            Kommentar

            • Constantine
              • September 2009
              • 431

              #7
              Kan säga som så här, när jag fyllde år i början av året så fick jag 2st guppys av en tjejkompis och då hade jag ändå sagt att jag inte ville ha någon jävla fisk i present..

              Jaja tänkte jag eftersom det var lördag och att skalarerna va rätt så små så skicka jag i guppysarna i mitt kar tills på måndag då jag skulle ta med dem till jobbet men söndag morgon*host* eftermiddag titta jag till karet det enda jag såg av guppysarna var en fena som flöt omkring och det roliga med det hela var att då hade jag en massa platy yngel som simma omkring utan några problem.

              lycka till hehe
              450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
              170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Platy och svärdbäraryngel simmar oftare i de nedre skikten av akvariet, och då har scalarerna svårare att få tag i dem. Guppy, både ´vuxna och yngel sinnar oftare uppe vid ytan och blir alltså lättare "levandefoder"....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...