Spårlöst försvunnen yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    Spårlöst försvunnen yngel?

    Hej!, Jag hade en guppy yngel i mitt 54 liters kar och den har vart tillsammans med de andra invånarna (3 guppys) i ca 1 vecka, hade den i en yngelkasse innan men släppte ut den när den blev 3 veckor gammal, nu är den 1 månad gammal och jag undrar vart den är?!? vart kan den vara?
  • Eidesdotter
    • December 2009
    • 219

    #2
    Den kan vara fångad och uppäten (beroende på hur stor den var), ha dött av sjukdom och sedan ätits upp, fastnat i filtret eller också är den helt enkelt bara väldigt bra på att gömma sig.
    Bakom filtret är en rätt poppis gömställe t.ex. Eller i javamossa (om du har det). Jag hade platy-yngel i flera veckor innan jag ens såg dem...

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      Ursprungligen postat av Kewell
      Hej!, Jag hade en guppy yngel i mitt 54 liters kar och den har vart tillsammans med de andra invånarna (3 guppys) i ca 1 vecka, hade den i en yngelkasse innan men släppte ut den när den blev 3 veckor gammal, nu är den 1 månad gammal och jag undrar vart den är?!? vart kan den vara?

      Förmodligen i magen på någon av invånarna eller så gömmer den sig någostans helt enkelt, de är bra på det...hitta själv 5 st yngel mer en 3 veckor efter att jag hade gett bort mina platys....kommer den inte fram snart så har den nog inte överlevt men det kommer fler ska du se
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ja allt beror helt på vilka de övriga fiskarna är......men som de andra säger så är den troligen uppäten....bättre lycka nästa gång!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Är i synnerhet "lätt hänt" att små fiskar försvinner, tex. att de dör nånstans bakom en växt eller så och upptäcker inte den pga dess storlek så hinner fisken brytas ned och/eller bli uppäten efter sin död av övriga fiskar och kanske först efter detta märker man att den saknas. Detta händelseförlopp kan alltså gå fort!
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...