vit svullnad på guppyhona som står still i ett hörn...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yollis
    • February 2010
    • 479

    vit svullnad på guppyhona som står still i ett hörn...

    Hmm, 2 av honorna har fått vit "bulle" vid analen, är det yngelsäck eller vad? Har haft dem i nästan 2 veckor tillsammans med hanar och i butiken har de gått honor och hanar separat. Vad kan det vara?

    En av honornas "bulle" är större, och nu har hon stått still och skitit i ett hörn i typ 30-60 min...? Är hon sjuk? hon kippar inte efter andan och bryr sig inte ett skit om de andra som kommer förbi henne och kollar läget ibland... mystiskt.
    /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

    "Happy Wife - Happy Life"
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    #2
    I stort sätt kan den vara gravid även om de bara har gått 2 veckor med hanar därför att guppyhonor kan lagra spermien i några veckor innan den blir befruktad. Min guppyhane hade dött för några månader sen och jag hade inga guppyhanar kvar i mitt akvarium då såg jag en enda guppyyngel som överlevt . Vissa guppys kanske inte känner för sig att det är rätt tid att föda därför kan de vänta lite, som kanske din hona har gjort

    Kommentar

    • Yollis
      • February 2010
      • 479

      #3
      fast hon har troligen inte träffat en enda hane innan hon kom till mig, för snart 2 veckor sedan...

      Nu har hon skitit klart i allafall men den vita bullen är ff kvar, hon är inte tjock i övrig.
      /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

      "Happy Wife - Happy Life"

      Kommentar

      Arbetssätt...