Molly yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PoSa
    • February 2010
    • 44

    Molly yngel

    Hur stora bör Molly ynglen bli innan jag kan släppa ut dom ur yngelkaret till akvariet och dom andra fiskarna?
  • Hysteriia
    • January 2010
    • 10

    #2
    Hej! Jag har ett black molly yngel som föddes på julafton, släppte ner det till de stora fiskarna för ca 3 veckor sedan! Det är ca 1 cm långt! Jag har iof bara Guppys, Platy, Dalmatiner Mollys och några pansarmalar, det har funkat med mina fiskar iaf

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ursprungligen postat av PoSa
      Hur stora bör Molly ynglen bli innan jag kan släppa ut dom ur yngelkaret till akvariet och dom andra fiskarna?
      Beror helt och hållet på vad det finns för andra fiskar i akvariet, hur stora munnar de har. Men för "vanliga sällskapsfiskar" bör nån cm i storlek på ynglen räcka.
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • PoSa
        • February 2010
        • 44

        #4
        Jag har 3st Segelfensmolly, 3st Blackmolly, 3st kampfiskar, 4st Scalare, 8st Platy, 20st kardinaltetror, 20st koppartetror, 2st palletteciklider, 2st marmorgurami, 2st dvärggurami, 2st eldstjärtar samt 2st pansarmalar.
        Ynglen jag har är 2st segelfensmolly och 1st blackmolly. Dom är ca 7mm nu. Har haft dom yngelkaret några veckor nu men vill gärna släppa ut dom.

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av PoSa
          Jag har 3st Segelfensmolly, 3st Blackmolly, 3st kampfiskar, 4st Scalare, 8st Platy, 20st kardinaltetror, 20st koppartetror, 2st palletteciklider, 2st marmorgurami, 2st dvärggurami, 2st eldstjärtar samt 2st pansarmalar.
          Ynglen jag har är 2st segelfensmolly och 1st blackmolly. Dom är ca 7mm nu. Har haft dom yngelkaret några veckor nu men vill gärna släppa ut dom.
          de kommer att bli uppätna om du släpper i dem nu. har du ingen större plastbytta eller något annat som de kan vara i??.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • PoSa
            • February 2010
            • 44

            #6
            Nej det har jag inte. Eller jag har ett till akvarium på ca 50L men har ingen värmare eller pump till det.

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Ursprungligen postat av PoSa
              Nej det har jag inte. Eller jag har ett till akvarium på ca 50L men har ingen värmare eller pump till det.

              okej, men låt dem växa till sig änny mer innan släpper i dem. har du mycket växter i akvariet? om du har de så kan de få en chans att gömma sig när du släpper i dem .
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • PoSa
                • February 2010
                • 44

                #8
                Jag har en del växter. Ca 12 stycken. Så gömställen lär dom ju hitta också.

                Kommentar

                • Rooster
                  • March 2006
                  • 1468

                  #9
                  Vill du att fler yngel skall överleva måste de som sagt växa till sig en del till. Låt de gå i det karet de e i nu, eller i 50L-karet. Ställer du karet i ett varmt rum så behövs inte alltid doppvärmare, och till så små fiskar behövs inte alltid pumpar utan det räcker med å köra mkt växter i karet och byta vatten ofta och/eller ha en syresten i.
                  Fish for Life!!!

                  Kommentar

                  • PoSa
                    • February 2010
                    • 44

                    #10
                    Men ca 1cm lär räcka för att släppa dom i akvariet eller?

                    Kommentar

                    • Victor.bergdahl
                      • February 2007
                      • 63

                      #11
                      Jag låter alltid molly yngel gå i samma akvarium som sina föräldrar! För mig brukar det inte vara några problem. Men de små knattarna håller sig ofta i växterna!

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #12
                        Ursprungligen postat av PoSa
                        Men ca 1cm lär räcka för att släppa dom i akvariet eller?
                        de kommer nog med största sannolikhet att bli uppätna av scalarerna, kamfiskarna, guramina eller några av dina andra fiskar. låt dem växa till sig minst någon månad till.
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • PoSa
                          • February 2010
                          • 44

                          #13
                          Tack alla för hjälpen!!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...