Helgula yngel av guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Ursprungligen postat av hawkse
    Tack för den fina beskrivningen. Jag har som sagt en gul hane ca två generationer bakåt (tror det är barnbarnen som kommer nu) så då är det han som märks nu då. Märkligt när anlagen inte visar sig i varje generation tycker jag som lyckats förtränga min genetik från gymnasiebiologin.
    Några av mina guppy får färger som mina första guppy hade så det här med genetik tycker jag är mycket intressant
    Vissa av mina yngel får färger som jag inte haft innan även om det är länge sen jag köpt in nytt blod. Det är detta som gör det hela så spännande med guppy
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #17
      Har ett yngel med "vanlig" svart kropp , men med knallgul stjärt fena med svarta prickar.
      Men aldrig sett hel gula yngel i så tidigt stadium, coolt=)
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • phreak
        • March 2010
        • 77

        #18
        har 2st honor som e helt gula.. få se hur yngel blir.. bara 4st än så länge iof bara haft dom 2 veckor.
        102l kar
        350l kar
        200l kar

        Kommentar

        • august1996
          • October 2009
          • 333

          #19
          fick idag ett yngel som hade nästan halvkroppen svart

          Kommentar

          • Pliina
            • January 2010
            • 292

            #20
            Jag har fått 3st helgula yngel. Fick sammanlagt 11st varav de andra är grå/genomskinliga. Såg dem max 6 timmar efter födsel. Ska dela av dem och se hur de gula vs. de grå utvecklas. De är nu ca 1 vecka gamla.

            Kommentar

            • phreak
              • March 2010
              • 77

              #21
              har också fått ett par hel gula, dock är honan gul givetvis, en av 10typ blev 2färgad "som det snyns nu" kommer förmodligen ifrån en hane som är till största delen lila / blå bra huvudet som är grått... fått en 18yngel senaste veckan..
              102l kar
              350l kar
              200l kar

              Kommentar

              • Pliina
                • January 2010
                • 292

                #22
                Ursprungligen postat av phreak
                har också fått ett par hel gula, dock är honan gul givetvis, en av 10typ blev 2färgad "som det snyns nu" kommer förmodligen ifrån en hane som är till största delen lila / blå bra huvudet som är grått... fått en 18yngel senaste veckan..
                Min hona är så grå den kan bli typ. Pappan vet jag inte riktigt hur den ser ut då hon var dräktig när jag köpte henne. Men alla hanar i karet var Orange/Gröna illafall.

                Kommentar

                • FamiljenMårtensson
                  • October 2008
                  • 93

                  #23
                  Hade också ett gult yngel, som försvann efter ett tag. Praktbotian var den skyldiga, som vanligt. Min guling hann bli runt 1 månad, och ca 2 cm lång
                  Jag Är Smartare Än Mina Fiskar! (Eller?) 8D

                  Kommentar

                  Arbetssätt...