Guppy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kewell
    • December 2008
    • 95

    Guppy yngel

    Hej, För ca 2 veckor sedan fick jag 1 guppy yngel som lyckades överleva, har den i en yngelkasse för att den inte skall bli mat för föräldrarna. Jag undrar när jag kan sätta tillbaka yngeln till mitt 54 liters? har inte så mycket växter i den men när brukar den bli tillräckligt stor för att inte bli mat för de vuxna invånarna jag undrar ungefär inom vilken tidsperiod eftersom jag är osäker när jag ska sätta in dem när jag får svar som '' när den är tillräckligt stor för att få plats i munnen på någon fisk'' för att jag tänker hela tiden på om den kommer bli uppäten. vill inte riskera när jag får svar som detta därför att den är den ända yngeln som överlevt inom 1 år. undrar även också hur jag ska få i den mycket mat??
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    #2
    hur många guppys har du? De brukar normalt yngla av sig en gång varje månad, då är det bara å se til latt ha mycket finbladiga växter de kan gömma sig i. det är nog det svar du får då du undrar om när du kan släppa upp den till de andra att det går då den inte får plats i eras mun :P du kan ju ha den i yngelburk en månad kanske eller så, prova å släppa ut den då du tycker den ser tillräckligt stor ut för att inte kunna bli uppäten i en tugga. sitt kvar å håll koll en stund för det syns med en gång om det inte går då de större kommer attackera om de anser den vara mat.
    180l Guldfisk
    220l clarias

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #3
      den komemr heller inte direkt äta något de första dagarna och de kan ta en stund innan den lär sig ta de foder du ger den, det finns yneglfoder att köpa i fiskaffärn som är finmalet och tillför yngel, växter är också bra då de har alger på sig de kan äta.
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      Arbetssätt...