Vad håller de på med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

    Vad håller de på med?

    Idag efter tre dagar dog en av neontetrorna, den var dock inte färglös vilket jag hoppas utesluter neonsjuka. De andra neonerna samlades runt den sjuka halvdöda och stod ganska stilla runt den på botten.
    Jag tog bort den näst intill döda tetran och efter det blev de andra tetrorna liksom lite vimsiga. simmade runt och for omkring mer än vanligt. Jag matade dem lite och de lugnade sig. Nu är de nere på botten igen de står nästan helt still nära varandra, simmar lite nära varandra och sedan simmar de som vanligt en stund för att sedan gå nedåt botten igen. De har fin färg och är som vanligt imellanåt men vad jag undrar är, vad håller de på med
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ett helt normalt beteende på neontetror, de stimmar inte nämnvärt om de inte har något som hotar dem.
    Att en tetra dog är inte så mycket att deppa över, det är sådant som händer och beror säkerligen inte på någon sjukdom. Att de övriga tetrorna betedde sig på det viset berodde troligen på stressen när du var nere i karet och rotade upp den dåliga fisken.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lineli
      • February 2010
      • 565

      #3
      tack för ditt svar! jag hoppas verkligen att de andra tetrorna inte blir sjuka
      Men jag undrar fortfarande varför de går ner till botten imellanåt..?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Lugnare vatten kanske, så de slipper simma som stollar?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Lineli
          • February 2010
          • 565

          #5
          ja kanske det är för livligt..ska det inte bli som en virvel i akvariet...skratt

          Kommentar

          Arbetssätt...