Bleknande guldmolly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Basshunter
    • February 2010
    • 27

    Bleknande guldmolly

    Hej!
    Jag har ett nystartat 120L-akvarium med medelmycket snabbväxande växter, en stor rot med lite gömställen, sandbotten och med fem guppys och fyra guldmollys i. Fiskarna flyttade in för en vecka sen och simmar runt och ser ut att ha det riktigt trevligt. Jag har matat dem extra sparsamt nu i början och de har 27 grader varmt.
    Idag såg jag att en av mollysarna har börjat blekna i färgen, men den simmar lika mycket som förut.

    Någon som vet vad det kan handla om? Tacksam för svar!
  • Basshunter
    • February 2010
    • 27

    #2
    Filmade lite så att man kan se hur de beter sig och lite hur det ser ut i akvariet. Nu var de extra nyfikna för att jag filmade, annars är de lite mer utspridda och simmar runt överallt i tanken.
    Vet inte om det hjälper nån men det är alltid kul att se hur folk(och fisk) har det hemma hos sig, hehe

    A small video to show how my fish behave in their new home


    Beklagar ofokusen när jag backar bakåt, men den är filmad med en digitalkamera och inte videokamera. Man får ändå en uppfattning om hur det ser ut.

    Kommentar

    • Basshunter
      • February 2010
      • 27

      #3
      26 visningar men ingen som ens har en gissning vad det kan bero på? Det var inte mycket hjälp man kunde hämta här...

      Kommentar

      • Constantine
        • September 2009
        • 431

        #4
        Kan bero på mycket ( näringsfattig mat, stress osv ) så det är svårt att säga, men jag kan säga som så här, ett tag sen hade jag dalmatin mollys men efter ett par veckor så blev det helt svarta. Just nu finns de på jobbets akvarium där de mår hur bra som helst fast de är svarta


        Så jag tror inte det är något fel på dem iaf
        Senast redigerad av Constantine; 09 February 2010, 10:09.
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

        Kommentar

        • Basshunter
          • February 2010
          • 27

          #5
          Haha okej, naturen kan överraska helt enkelt. Jag gjorde ett delvattenbyte igår och hällde i Easy-Life flytande filtermedium, och nu är allt i tip top shape

          Kommentar

          Arbetssätt...