Är detta Molly eller Platy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gummiankan
    • October 2005
    • 407

    #16
    Ursprungligen postat av Micke_A
    Japp, det är molly, och de tre på bilden är i alla fall hanar. Ja, vad affärer säger kan man tyvärr inte alltid lita på. Var i en affär en gång där en tjej lurade i en kund att könsskillnaden på platy satt i stjärtfenan. Det var wagtailplaty, en del hade den vanliga runda stjärtfenan, och andra hade de mittersta fenstrålarna i stjärtfenan förlängda. Om jag inte minns fel var ca 90% av dem hanar, men hon lurade alltså i honom att de med förlängd stjärtfena var hanar. Att som zoobutiksanställd inte se skillnad på könen hos platy tycker jag är lite skumt, dessutom sa hon inte att hon trodde att det var så, utan hon lät tvärsäker, så hon ljög förmodligen fullt medvetet, förmodligen för att det nästan bara fanns hanar i akvariet, så hade hon sagt som det var så hade han nog inte köpt några. Undrar om han fick några yngel av dem
    så trött man blir! Det är som man i en järnaffär säger att en en hammare är en tång. Eller att potatis är bacon typ... Och vad är det för filosofi? Att har man inte lök får man ta batterier...? Varor, även fisk, måste väl vara vad man påstår att det är även om köparen är okunnig...? Blä...

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      • January 2006
      • 1881

      #17
      Den gula färgen är troligen inkorsad från någon annan art, och varför inte platy... Det finns i vart fall inga vilda fiskar som ser ut så där.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        De påminner om Molly lyrstjärt som jag haft (mina var svarta).
        Jätte läckra färger på dina mollysar
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...