Molly men vad mer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomtebolycka
    • November 2009
    • 59

    Molly men vad mer?

    Har tänkt befolka ett 125liters med molly, black och silver tänkte jag mig. Sedan vill jag gärna ha något med mer färg. Är inte jätteförtjust i varken karkdinaltetra, platy eller svärdbärare. Men nåt måste det ju bli ;-)

    Det bor idag en cown pleco i karet och han ska bo kvar. Blir nog ett liet gäng corydoras och ett ancistruspar med.

    Då har jag några på botten och ja, vart håller sig mollysar? Har ingen koll alls.

    Kanske vore det tjusigt ändå med kardinaltetran?

    Vad har ni ihop med era mollysar?
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    Hej!
    Kul att du valde en liten ovanlig mal mkt söta

    neontetror är fina, billigare än Kardinaltetran. Det finns en hel del andra tetror som är fina och tåliga.
    T.ex. rödmunstetran, glödbands tetran, sorgmanteltetror, barber, mm.

    Mollysar håller sig till lite överallt i karet från botten, mitten och ytan
    synd att du inte gillar Platy, de är väldigt färggrann och passar fint med mollysar
    Om hur har mkt växter i karet kan man ha körsbärsräkor. De är enkla och söta att titta på

    Jag hade ihop med mina Mollysar:
    Fjärilsciklid, Segelfens pleco, siameser, Gaffelstjärtad regnbågsfisk och räkor.
    Funkade jätte bra.

    Lycka till med fiskletande
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • tomtebolycka
      • November 2009
      • 59

      #3
      Tack för svaret. Du ska se att det blir platys i alla fall ;-) Jag gillar färgerna men det är något med deras form som gör mig tveksam. Men jag får tänka förbi det estetiska och se dem som små spännande individer istället.

      Börjar känna mig nöjd nu med besluten. Har startat upp ett malawi-kar som nu ska omvandlas då jag insett att det inte är snällt att hålla dessa fiskar i ett så litet kar. Så det var en smula sorgset att leta nytt till en början men jag börjar känna mig rätt säker på att det här blir kalas till slut.

      Maken är jättesugen på räkor så han kommer bli glad. Han som tycker att det här är ett så stökigt projekt :-D

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Haha =) Stökigt kan det väl aldrig bli!?

        Platys finns i många olika färger. De jag gillar är oranga
        Har inga hemma men på jobbet har jag platysar och platysarna går tillsammans med körsbärsräkor. Det finns en massa växter och gömställen i det karet som gör att räkorna kan gömma sig. De brukar simma rakt framför platysarnas ansikten utan att bli uppätna. =)
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • jojjobollen
          • January 2010
          • 3

          #5
          Ursprungligen postat av Nubi
          Haha =) Stökigt kan det väl aldrig bli!?

          Platys finns i många olika färger. De jag gillar är oranga
          Har inga hemma men på jobbet har jag platysar och platysarna går tillsammans med körsbärsräkor. Det finns en massa växter och gömställen i det karet som gör att räkorna kan gömma sig. De brukar simma rakt framför platysarnas ansikten utan att bli uppätna. =)


          dvärgbotia svrtbrun och vit ser ut som om den är prickig väldigt fin!

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            varför inte löpa linan ut och skaffa guld/gula molly? Sedan kan du framöver se fram emot att nya varianter dyker upp i ditt akvarium; guld/silver silversvarta, svartguld, mfl.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • tomtebolycka
              • November 2009
              • 59

              #7
              Ursprungligen postat av tummen
              varför inte löpa linan ut och skaffa guld/gula molly? Sedan kan du framöver se fram emot att nya varianter dyker upp i ditt akvarium; guld/silver silversvarta, svartguld, mfl.
              Haha, ja det är ju en tanke

              Nu blev det till en början 3 svarta, en silver och två dalmatiner. Barnen (2 och 4år) är överförtjusta i sina mollysar. Tillskillnad från de fem golden vi hade innan så kan de ju nu SE att de har fiskar och inte bara en vattenbalja med lite sten i

              Eftersom karet gått med fisk en månad och jag bara gjorde ca 20% vattenbyte vid om-inredningen idag så vågar jag mig nog på att köpa tetra-stimmet på måndag. Vad det är KUL med de små liven!

              Kommentar

              Arbetssätt...