Konstig Molly.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dango
    • October 2006
    • 100

    Konstig Molly.

    Hej.
    Har idag fått ta död på min andra Black Molly som får frispel och bara simmar ungefär som ett flygplan som gör "fallande lövet".
    Inga märken eller dylikt märks på dom,det har varit ca 1-2 mån mellan dom två fallen.
    Nån som har varit med om nått liknande o som vet vad det kan vara?
  • puttes
    • December 2009
    • 32

    #2
    Ursprungligen postat av Dango
    Hej.
    Har idag fått ta död på min andra Black Molly som får frispel och bara simmar ungefär som ett flygplan som gör "fallande lövet".
    Inga märken eller dylikt märks på dom,det har varit ca 1-2 mån mellan dom två fallen.
    Nån som har varit med om nått liknande o som vet vad det kan vara?
    Jag har en Dalmatinermolly som gjorde precis likadant en kväll och på morgonen var det yngel i akvariet och hon var precis som vanligt

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Vet inte men kan det inte vara nått vattenvärde som inte är bra tex. nitrit? Är karet nystartat?
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Fredrik1
        • February 2009
        • 305

        #4
        Så var min blackmolly med.. Fick yngel dan därpå.. Men var tvungen att ta dö på den.. Fortsatte att snurra. Dom kan även bli såpass strässade att dom får vita pricksjukan/börjar snurra.
        Min Zoon

        Kommentar

        • Dango
          • October 2006
          • 100

          #5
          Karet är inte nystartat,så det är inte det.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            #6
            Ursprungligen postat av Dango
            Karet är inte nystartat,så det är inte det.
            det låter iallafall som förgiftning av nåt!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Dango
              • October 2006
              • 100

              #7
              Det är bara 2st mollysar som blivit konstiga,har platy och guppysar däri också.

              Kommentar

              • carisma70
                • January 2010
                • 1

                #8
                vi har haft exakt likadant, bara molly! vi har andra platys men på dem märks inget! dätemot har vi inte sammanknippat detta med de "ynglar"... vi var precis tvugna att ta bort den sista av 4 mollysar, fast de har ynglat så vi har nya på tillväxt... de har loopat å simmat in i glaset, bara blivit stående ibland rakt upp å ner, jättekonstiga!!
                tempen ligger på ca 25-26 å maten blev vi rekommenderade i affären där vi köpte dem. vi gör rent en gång i veckan, fast är försiktiga så att vi inte byter förmycket...
                112 liters som jag anser vara i gott skick..fräscht å klart...
                vi förstår inte riktigt varför d blir såhär.. vi har haft det i ca 3 mån.

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av Fredrik1
                  Så var min blackmolly med.. Fick yngel dan därpå.. Men var tvungen att ta dö på den.. Fortsatte att snurra. Dom kan även bli såpass strässade att dom får vita pricksjukan/börjar snurra.
                  Vita prick får de inte om det inte finns parasiter/smittämnen i akvariet/eller kommer med annan fisk in i akvariet. Däremot kan stress sätta ner motståndskraften rejält hos fiskarna.

                  Ställ sjukdomsfrågorna i sjukdomsforumet istället, det är där de hör hemma, och det är där de mest insatta svarar.
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  Arbetssätt...