Olika yngel i samma yngelburk ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_johan
    • August 2008
    • 100

    Olika yngel i samma yngelburk ?

    hej
    jag har tre olika fiskarter i samma ynkelburk !
    jag har black molly, guppy och svärdbärare yngel i samma burk/korg, så jag undrar om det är bra för dem att dela eller skall man helst ha egna burkar för de olika sorterna ?

    blackmolly yngel 6st
    guppy yngel 3st
    svärdbärare 4st
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    #2
    Det är helt OK för dem att dela burk. Bara det inte blir för trångt för dem.

    Kommentar

    • Amazonia-79
      • September 2009
      • 4

      #3
      Hej!

      Jag har aldrig upplevt några problem när jag fött upp dessa olika ungfödare i samm bur. Man fåt dock passa sig för att släppa i nyfödda yngel i samma bur som lite äldre för då kan de bli mat...

      Lycka till!

      // Andreas

      Kommentar

      • Guppy_johan
        • August 2008
        • 100

        #4
        okej tack så mycket !

        Kommentar

        • zoomi
          • August 2004
          • 829

          #5
          bara tänk på att det inte ska vara för stora storleksskillnader på de olika ynglen, kvittar vilket sort de tillhör.

          Kommentar

          • Per G
            • December 2009
            • 2

            #6
            Det funkar här

            Har ca 40st Guppy yngel som är en månad gamla. Några Platy yngel typ 5st. Och nu på morgonen fick ca 20st Molly yngel flytta in också i mitt 63L växt och yngel akvarium.

            Det kom några till Guppy yngel på nyårsdagen som också har flyttat in, och vilken skillnad det är på 1 månad och 1 dag gamla guppy yngel, jag tyckte dom växte sakta men det kanske är så när man ser dom varje dag
            Senast redigerad av Per G; 02 January 2010, 21:58.

            Kommentar

            • MaGu0430
              • December 2009
              • 1

              #7
              Det ska inte spela någon roll bara de inte går för tätt. Bäst är nog att ha ett mindre akvarium för yngel/yndjur där dessa kan växa upp.
              Hälsn Magnus

              Kommentar

              Arbetssätt...