Fet molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kishmish
    • February 2009
    • 11

    Fet molly

    Jag vet inte om hon är gravid eller bara tjock och det skrämmer mig, hon äter upp all mat före alla andra... Och hon har väl varit sådär i ungefär två veckor, men inte sådär tjock.

    Börjar snart se ut som kulfisk jag hade förut.

    Jag har två stycken molly, en hona och en hane.
    Här är ett filmklipp på tjockisen http://tinypic.com/r/rje58l/6

    Hon har tidigare varit lika stor som hanen. Skulle behöva hjälp med vad jag ska göra, kommer hon att klara sig?
    Har haft, guppys, platys som har fött yngel utan problem, första gången med molly.

    View My Video
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag kan tyvärr inte se videon då det är något filter mot dettam, där jag är nu...
    Men på din beskrivning låter det som en helt normal mollyhona som snart ska föda ett gäng yngel!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • DAHLBERG
      • September 2008
      • 1598

      #3
      Tycker det ser normalt ut
      DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
      750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
      540 liter kulfisk - T. lineatus
      120 liter salt - Koraller och fisk

      Kommentar

      • kishmish
        • February 2009
        • 11

        #4
        Nej ni, det verkar mer som att hon är sjuk. Det har gått ett par dagar. Nu är hon lite smalare och inga yngel ännu.

        Köpte ett yngelkar till henne som jag dekorerade med lite växt och sten och placerade henne där över en dag, men hon låg mest och tryckte på botten av den.
        Tyckte synd om henne så jag lät henne simma ut och nu simmar hon runt lite som vanligt med min andra han molly som jag haft enda sedan jag började med akvarium. ca. 1½ år sedan.

        Hoppas hon klarar sig, har snart haft henne i ett år. Mollys är nog den enda fiskart som jag inte har haft problem med under min tid med akvarium.
        Senast redigerad av kishmish; 23 December 2009, 23:59. Anledning: stavfel

        Kommentar

        Arbetssätt...