Guppy snabbfråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av alexlinn
    jag hittade min yngsta guppyhona död med svullen buk idag. jag la henne i en kopp o klippte upp buken o ut svärmade massor av yngel som verkade levande. jag släppte ut dem i min skog i akvariet.kanske klarar sig någon.
    men varför dog hon? kunde jag ha förhindrat det?
    Det är sån´t som händer, en del honor klarar inte pressen inför "förlossningen" helt enkelt.

    Tyvärr brukar ynglen vara döda när man upptäcker att honan dött, men i ditt fall verkar du ju ha varit ute i "precis rätt" tid. Och ja; det är inte första gången jag hör talas om kejsarsnitt på levandefödare.....

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av alexlinn
    jag hittade min yngsta guppyhona död med svullen buk idag. jag la henne i en kopp o klippte upp buken o ut svärmade massor av yngel som verkade levande. jag släppte ut dem i min skog i akvariet.kanske klarar sig någon.
    men varför dog hon? kunde jag ha förhindrat det?
    Kejsarsnitt på en fisk, bra gjort!
    Hoppas att småliven överlever.

    Lämna en kommentar:


  • alexlinn
    svarade
    guppyyngel

    jag hittade min yngsta guppyhona död med svullen buk idag. jag la henne i en kopp o klippte upp buken o ut svärmade massor av yngel som verkade levande. jag släppte ut dem i min skog i akvariet.kanske klarar sig någon.
    men varför dog hon? kunde jag ha förhindrat det?

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Du får berätta mer om fläckarna..
    Är det ögonen du ser inne i buken eller dräktighetsfläcken som alla guppyhonor har?

    Var på buken sitter prickarna?

    Lämna en kommentar:


  • gumotion
    svarade
    jepp yngel omm den e fet men annars vet jag ej???:s

    Lämna en kommentar:


  • Grothras
    svarade
    Japp det brukar vara tecken på yngel.

    Lämna en kommentar:


  • august1996
    startade ett ämne Guppy snabbfråga

    Guppy snabbfråga

    köpte två guppy honor och en hane och honorna har svarta prickar på buken vad är det? är det yngel :O
Arbetssätt...