Tåliga Guppys, tips om inköpsställe

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #16
    nej nej, vi låter mer osams än vi är, jag tar inte illa upp för jag inser att jag var otydlig då jag rusade till de svenska odlarnas försvar.

    GupyEm hålls som tummen sade på olika platser olika år, det var i stockholm... *försöker räkna i huvudet, misslyckas och kollar upp* 2005 så det borde börja närma sig att hålla ett i stockholm, då brukar vi ställa upp på Aquria vattenmuseum i stockholm. Efter tävlingen brukar en del av de deltagande fiskarna auktioneras ut så det är värt en omväg.

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #17
      Har aldrig varit i Stockholm så det hade varit spännande att passa på.
      Vad är Aquaria (drömmer om ett museum fullt med fiskar )?
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #18
        tja det här väll inte till tråden men tja,, det är ett publikt akvarium, inte enormt men det ligger mittemot skansen.

        Kommentar

        • Robin_Hedstrom
          • January 2005
          • 1818

          #19
          Ursprungligen postat av tummen
          Triana:

          Eftersom mycket av levandefödarna odlas av en och samma odlare i Stockholmstrakten så är också sannolikheten stor att många av affärerna i området också har dessa inne!
          Var har du fått det ifrån att en och samma odlare skulle förse större delen av Sthlmsbutikerna?
          /Robin Hedström
          http://www.robinhedstrom.se/

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #20
            Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
            Var har du fått det ifrån att en och samma odlare skulle förse större delen av Sthlmsbutikerna?
            Jag har besökt nämda odlare, för flera år sedan, redan då levererade han kring 5000 fiskar (mest levandefödare av olika arter/varianter) per vecka till olika affärer, och det lär nog inte vara mindre nu, och jag skrev inte att han levererar till alla affärer, bara att han levererar till många av dem....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • BjörnL
              • March 2009
              • 21

              #21
              Hejsan
              "Triana" vad kul att du är med i SGS några uppdateringar bara. Hr Thede eller någon annan Svensk har tävlat i Em på 2-3 år. SGS har även en ny hemsida där du och alla andra är varmt välkomna att titta in: www.guppys.se

              Lycka till med dina guppys

              MVH Björn

              Kommentar

              • wierdalien
                • February 2003
                • 936

                #22
                Kommer det vara någon typ av guppyutställning i sverige under 2010? när och var?
                -----------------------

                Kommentar

                Arbetssätt...