Guppy hane håller på att dö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bybe
    • November 2009
    • 20

    Guppy hane håller på att dö

    Haft min guppys nu ca 3-4 veckor, och märkt att den ena hanen gillar att jaga dom andra och det är en speciellt en som råkat ut för det extra mycket.

    hanen på bilen har varit extremt rastlös och orkar knappt simma, han har varit så här nu i ca 3 dagar. efter första dagen som jag såg att han började tröttna så flyttade jag över han till mitt stora 180Liters.

    skärt fenan börjar bli väldigt sliten, han blir dock inte jagade längre nu när han är i det stora.

    kommer han klara sig? simmar han så dåligt prg, fenan eller stress? finns det något jag kan göra.


    Senast redigerad av Bybe; 26 November 2009, 22:04.
  • uncleban
    • March 2008
    • 69

    #2
    Han kan dels vara gammal och tar sina sista andetag, kanske mer troligt så är det stressen från den andra hanen plus stjärtfenan som gjort honom så. Vet ej om du ska avliva honom eller hoppas på det bästa...kanske kan avvakta ett par dagar till och se om han kan äta och må bra igen.

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Ta bort den direkt är mitt råd, han kommer inte att repa sig själv i det karet om han hela tiden blir jagad ändå ju.
      Har du inte nåt litet extraakvarie att stoppa han i några dagar och se då är det nog bara att göra processen kort.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        I vanliga fall skulle jag råda alla till att låta det gå lite tid, men efter att ha sett bilderna så är jag böjd att hålla med drd, det är nog kört i det här fallet, avliva "kraken"....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...