Guppyhane nafsar honan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simpy92
    • October 2009
    • 26

    Guppyhane nafsar honan?

    Hej hej,
    Har sett att två av mina guppy honor har små vita fläckar på sig. Har för ett tag sedan haft vita prick och detta liknar inte vita prick. Har även iaktagit att hanarna är väldigt "på" honorna. Dels nafsar dem på undersidan av honorna, men kan det vara så att dem även nafsar på ryggen och är då lite väl hårdhänta? Fläckarna sitter nämligen på ryggen, och det ser precis ut som små bett.

    Tacksam för svar!
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Simpy92
    Hej hej,
    Har sett att två av mina guppy honor har små vita fläckar på sig. Har för ett tag sedan haft vita prick och detta liknar inte vita prick. Har även iaktagit att hanarna är väldigt "på" honorna. Dels nafsar dem på undersidan av honorna, men kan det vara så att dem även nafsar på ryggen och är då lite väl hårdhänta? Fläckarna sitter nämligen på ryggen, och det ser precis ut som små bett.

    Tacksam för svar!
    Det KAN vara en lite brutalare typ av uppvaktning det är frågan om, men i övrigt verkar det vara vanligt parningsbeteende. Är fläckarna "luddiga" så är det nog så att småsår blivit infekterade med någon svamp.....frågan hör däremot i så fall mera hemma i sjukdomsforumet, ställ den där så får "doktorerna" titta på det.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...