Guppy-yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legis
    • November 2009
    • 95

    Guppy-yngel

    För 6 dagar sedan startade jag upp ett akvarie med 6 Guppy (2 hanar, 4 honor) och 10 neontetra. Imorse såg jag något enormt litet som rörde på sig. Det satt nästan helt still på ett av de stora bladen. Det verkar alltså som att det blivit yngel under natten.

    Jag är helt oförberedd för detta och har inget yngelkar. Finns det några snabbtips att få? Ska jag göra något speciellt, skaffa någon speciell mat, ta fram en vanlig glasskål och placera det där eller ska jag helt enkelt bara låta det vara?
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #2
    Låt det vara kvar...det finns förmodligen fler, de är duktiga på att gömma sej Guppyna tar inte yngel, och jag tror inte neontetran klarar av att ta dem heller...Smula sönder lite vanligt flingfoder...Ynglena tar det.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • JLi
      • December 2004
      • 773

      #3
      Grattis. Neontetrorna tar nog ett och annat yngel men om det finns växtlighet i akvariet överlever alltid något. Låt dem vara tycker jag. Det kommer garanterat att komma fler kullar.
      h. Johan

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        ...speciellt nyköpta neontetror brukar vara av storlek "small", och då klarar de oftast inte av att äta upp så mycket yngel, men när de blir "large" så kommer inte många nyfödda guppyyngel att överleva, om du inte har mycket täta växtsnår förstås....Lycka till!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...