Storlek på yngel? Säkerställd graviditet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tummen
    svarade
    Yes! Lita på det!

    Lämna en kommentar:


  • Ubbie
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    DÅ är det nära, men om det sker inom en timme eller några dagar vet man aldrig. Lycka till.
    Så nära som timmar har det då inte varit... Fortfarande inga yngel och en lika tjock mamma... Men de kommer väl snart

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av Ubbie
    Men det borde ju vara dags snart för de att födas tycker jag! Nu ser man ju t.o.m. ögonen på ynglen i magen och det ser ut som om hon kommer att spricka snart... *Väntar med spänning*
    DÅ är det nära, men om det sker inom en timme eller några dagar vet man aldrig. Lycka till.

    Lämna en kommentar:


  • Ubbie
    svarade
    Ja, men de hade inte hunnit med att posta så mycket i den, men det kommer väl. Nya sidor tar tid att bygga upp

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Kul att de äntligen kommit loss med den!

    Lämna en kommentar:


  • Ubbie
    svarade
    Såg nu att SGS har en ny hemsida; www.guppys.se. För de som är intresserade

    Lämna en kommentar:


  • Ubbie
    svarade
    Det har du ju ganska så rätt i... de är ganska glupska. Ynglen får helt enkelt bo där tills jag tycker att det blir lite trångt, då är de förhoppningsvis stora nog att bli flyttade till det stora där de stooooooora fiskarna simmar runt

    Men det borde ju vara dags snart för de att födas tycker jag! Nu ser man ju t.o.m. ögonen på ynglen i magen och det ser ut som om hon kommer att spricka snart... *Väntar med spänning*
    Tack för svar (Går in på SGS och kikar lite också..)

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av Jens A.
    Om en fisk kan få in något i munnen, så äter den gärna det. Så kolla hur stora gap dina andra fiskar har.

    De övriga frågorna vet jag inte så mycket om. Ett tips är dock att regga sig på www.akvarietorget.se, och ställa frågan där. Där har SGS (Svenska Guppysällskapet) sitt lilla krypin, nämligen. Och de lär veta mera än mej.
    Eller läsa den här tråden:


    Speciellt i de första sidornas inlägg borde rimligen all önskvärd info gå att hitta!

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Om en fisk kan få in något i munnen, så äter den gärna det. Så kolla hur stora gap dina andra fiskar har.

    De övriga frågorna vet jag inte så mycket om. Ett tips är dock att regga sig på www.akvarietorget.se, och ställa frågan där. Där har SGS (Svenska Guppysällskapet) sitt lilla krypin, nämligen. Och de lär veta mera än mej.

    Lämna en kommentar:


  • Ubbie
    startade ett ämne Storlek på yngel? Säkerställd graviditet?

    Storlek på yngel? Säkerställd graviditet?

    Hejhej
    Blir då mitt första inlägg här, ni får ursäkta om det hamnar lite galet eller om liknande tråd redan finns men det är ibland som ett helt företag att ställa sig in i nya hemsidor och hitta någorlunda...
    Men så till saken - jag har ett nyinköpt 100-litersakvarium med div. småfiskar i, bl.a. platy, molly, olika former av tetror och en mal. Samt två guppys som har fått flytta till mitt lilla "gammelkar" som nu ska få tjänstgöra som yngelkar. Min fråga är; hur stora ska ynglen vara (om jag nu får några vill säga...) innan de släpps i ned i det stora med de övriga fiskarna?
    Och hur kan man egentligen veta säkert när en guppy (eller andra levandefödare) ska ha yngel? Vet om den s.k. "gravidfläcken" men den tycker jag att de har haft jämt, ända sen jag köpte dem för ca en månad sedan. Fiskarna var separerade honor/hanar i affären, men har läst någonstans att de kan bli befruktade på 8:e levnadsdagen(?!) så de kan ju ha "blivit med yngel" tidigare än så. Storleken/tjockleken på dem tycker jag har varit densamma i två veckor nu...
    Tack på förhand
Arbetssätt...