Mitt "fynd" från Bollmoraauktionen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #16
    Vill ha! Skitsnygga ju. Omöjliga att få tag på genom grossist antar jag?

    Kommentar

    • Robin_Hedstrom
      • January 2005
      • 1818

      #17
      Ursprungligen postat av Johanski
      Vill ha! Skitsnygga ju. Omöjliga att få tag på genom grossist antar jag?
      Nej verkligen inte. Ring och hör med din butik. De kan säkert ta hem från Imazo.
      /Robin Hedström
      http://www.robinhedstrom.se/

      Kommentar

      • anders i malmö
        • October 2006
        • 13

        #18
        Hej!

        Det är precis som Johnny 9900 säger, det är en egen art X. nezahualcoyotl och alltså ingen underart till helleri. Jag antar att det var Kent i Bollmora som odlat dessa i sådana fall kommer föräldradjuren från Malmö och avelsdjuren till dem är inköpta i Tyskland på Hobby Zoo Tillman som är ett himmelrike om man gilla naturformer av bl.a. levandefödare. Förövrigt så gillar denna fisk inte för varma temperaturer då den kommer från bergsbäckar uppe i Mexico, så tänk på det Robin. De varar mycket längre om den får gå under 25 grader annars blir den ganska kortlivad.

        Kommentar

        • Robin_Hedstrom
          • January 2005
          • 1818

          #19
          Ursprungligen postat av anders i malmö
          Hej!

          Det är precis som Johnny 9900 säger, det är en egen art X. nezahualcoyotl och alltså ingen underart till helleri. Jag antar att det var Kent i Bollmora som odlat dessa i sådana fall kommer föräldradjuren från Malmö och avelsdjuren till dem är inköpta i Tyskland på Hobby Zoo Tillman som är ett himmelrike om man gilla naturformer av bl.a. levandefödare. Förövrigt så gillar denna fisk inte för varma temperaturer då den kommer från bergsbäckar uppe i Mexico, så tänk på det Robin. De varar mycket längre om den får gå under 25 grader annars blir den ganska kortlivad.
          De går ganska kallt. Stort kar utan värmare.
          /Robin Hedström
          http://www.robinhedstrom.se/

          Kommentar

          Arbetssätt...