Varför dör mina guppy yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebecka.fisk
    • October 2008
    • 1

    Varför dör mina guppy yngel?

    Alla mina guppy yngel dör! Precis när dem börjat bli lite äldre tappar de sin färg, blir som genomskinliga och strax därefter så dör de Vet någon vad detta kan bero på?

    Ynglerna har fått bo kvar i samma akvarium som sina föräldrar (60 L), jag har i övrigt mycket miljö i akvariet (så dem kan komma undan övriga guppies), jag sköter akvariet i övrigt rätt med vattenbyten etc. och jag har inte haft några problem med resten av fiskpopulationen. Jag börjar fundera på om det kan röra sig om något inavelsfel, vad tror ni?

    Tacksam för den hjälp jag kan få


    /Rebecka
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Rebecka.fisk
    Alla mina guppy yngel dör! Precis när dem börjat bli lite äldre tappar de sin färg, blir som genomskinliga och strax därefter så dör de Vet någon vad detta kan bero på?

    Ynglerna har fått bo kvar i samma akvarium som sina föräldrar (60 L), jag har i övrigt mycket miljö i akvariet (så dem kan komma undan övriga guppies), jag sköter akvariet i övrigt rätt med vattenbyten etc. och jag har inte haft några problem med resten av fiskpopulationen. Jag börjar fundera på om det kan röra sig om något inavelsfel, vad tror ni?

    Tacksam för den hjälp jag kan få


    /Rebecka

    Troligen inte inavelsfel, däremot ligger det nära till hands att misstänka stressrelaterade sjukdomar (t.ex. på grund av överbefolkning), berätta mer; blir t.ex. deras fenor ihopklibbade innan de dör?
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...