Yngel och försvunnen mamma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elle-n
    • August 2009
    • 2

    Yngel och försvunnen mamma

    När jag kollade på mina fiskar upptäckte jag att en hona (Bella) av mina musse pigg-platys var borta, jag letade efter henne och när jag kollade in i min lilla grotta som jag byggt av två stenar såg jag att det låg minst 2 yngel där. Jag tittar ganska ofta i mitt akvarium och har inte märkt att Bella varit tjockare än vanligt. De små ynglena är säkra där och jag är jätteglad för dom men Bella syns inte till. Jag har inte ett så stort akvarium så jag förstår inte vart hon gömt sig och om hon dött borde jag väl se ett "lik" någonstans? Någon som har varit med om något liknande och vet vart hon är? Hon han ju knappast ha åkt på semester Ynglena är jättesmå så jag tror att dom är helt nyfödda, hur lång tid tar det innan de är stora och kan simma med de andra fiskarna?
  • Grothras
    • July 2009
    • 401

    #2
    Hon har inte hoppat ur akvariet?

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Elle-n
      När jag kollade på mina fiskar upptäckte jag att en hona (Bella) av mina musse pigg-platys var borta, jag letade efter henne och när jag kollade in i min lilla grotta som jag byggt av två stenar såg jag att det låg minst 2 yngel där. Jag tittar ganska ofta i mitt akvarium och har inte märkt att Bella varit tjockare än vanligt. De små ynglena är säkra där och jag är jätteglad för dom men Bella syns inte till. Jag har inte ett så stort akvarium så jag förstår inte vart hon gömt sig och om hon dött borde jag väl se ett "lik" någonstans? Någon som har varit med om något liknande och vet vart hon är? Hon han ju knappast ha åkt på semester Ynglena är jättesmå så jag tror att dom är helt nyfödda, hur lång tid tar det innan de är stora och kan simma med de andra fiskarna?
      Om ynglen får leva tillräckligt länge så bör det vara "lugnt" om typ en månad. Då är de stora nog att inte bli uppätna.

      "Lik" i akvariet äts ibland upp väldigt snabbt, det är troligen det som hänt.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • wowilolmoma
        • January 2010
        • 317

        #4
        ja,de andra har troligen ätit upp Bella om hon hadde dött efter förlossningen
        60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
        190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
        Å en kissemiss

        Kommentar

        Arbetssätt...