sjuk platy, vilken sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karin_95
    • May 2009
    • 85

    sjuk platy, vilken sjukdom?

    jag har en sjuk platy hona hon har konstig form på kroppen hon har ingen "platy mage" inte en sån där liten kul mage som dom har, utan hon är smal, en helt rak mage. hon gömmer sig i ett hörne, men äter lite. fenorna är trasiga reyggfenan är ihop vikt . det ena öget ser lite lite grå aktigt som en hinna lite knölig är hon också , och det ser ut som om fjällena börjar stå utåt någon som vet vad det kan vara??
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det kan vara ålder och att hon är utsliten, någon sjukdom som är behandlingsbar är jag väldigt tveksam att det är.
    Hon kommer knappast att bättra sig så du gör nog henne en tjänst om du tar bort henne...tyvärr.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Karin_95
      • May 2009
      • 85

      #3
      nä hon dog idag

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Trist men sådant händer...sjukdomsfrågorna får du snabbare svar på om du ställer dem i sjukdomsforumet i fortsättningen. Det är där de riktiga "doktorerna" håller till här på Z-pet.

        Lycka till i fortsättningen!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jepp, det kan ju gå snabbare än 7 minuter.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Jepp, det kan ju gå snabbare än 7 minuter.
            Förvisso gick det fort för dig att svara på detta här med, men där är de riktiga sjukdomsfreaken, och OFTAST får man ett mer träffsäkert svar där på just sjukdomsfrågorna....och dessutom blir det lite mer "ordning" här på z-pet om man faktiskt håller sig till rätt kategori när man postar frågorna.... Vid det här laget finns det väl någon "miljon(?)" frågetrådar att välja på här på z-pet, så det skadar ju inte med ordning och reda eller hur? Nu får det vara slut på OT för min del, over and out!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...