blå limia :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av Vandal
    Jag rekommenderar inköp av Ceratophyllum, Hornsärv... Väldigt bra snabbväxande växt och superb yngelgömma...

    hmmm, okej. då får jag leta runt i affärer efter den .

    Lämna en kommentar:


  • Vandal
    svarade
    Jag rekommenderar inköp av Ceratophyllum, Hornsärv... Väldigt bra snabbväxande växt och superb yngelgömma...

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    uppdatering

    jag har skaaffatr mig 2 nya växter, ostriana (stavning) och en annan små bladig växt som jag inte har en aning om va den heter . ska snart sätta i dem och ta lite foto på dem + mina små limior.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av Vandal
    de växer snabbare i ett större kar... om inte förälrarna eller andra fiskar tagit dem så klarar de sig... annars så rekommenderar jag att slänga i finbladiga växter där ynglen kan hålla sig undan....

    i ett litet akvarium så får man lätt dålig vattenkvalitet, något som limior verkligen inte gillar...

    aj då, då låter jag dem gå kvar i det stora akvariet då. jag har köpt en växt nu i helgen som jag ska slänga i ikväll som är en snabbväxande och jag hoppas att det blir lite som skydd för dem . tack för svaret!

    Lämna en kommentar:


  • Vandal
    svarade
    de växer snabbare i ett större kar... om inte förälrarna eller andra fiskar tagit dem så klarar de sig... annars så rekommenderar jag att slänga i finbladiga växter där ynglen kan hålla sig undan....

    i ett litet akvarium så får man lätt dålig vattenkvalitet, något som limior verkligen inte gillar...

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    uppdatering

    idag har jag funderat på om jag ska fixa ett litet akvarium till mina limia yngel och lättare sagt än gjort! har ett litet 9 liters som står tomt och jag har tänkt inreda det med en växt bara, typ cabomba eller någon annan snabbväxande växt som skydd till dem och köra det karet tekniklöst. bilder kommer upp sen .

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av jagsjalv
    Grattis! Snart kommer du ha så många att du inte ens kan räkna dem!
    det hoppas jag att det tar ett litet tag .

    Lämna en kommentar:


  • jagsjalv
    svarade
    Ursprungligen postat av macke_fisk
    uppdatering

    hittade ett yngel till! nu har jag tre limia yngel .
    Grattis! Snart kommer du ha så många att du inte ens kan räkna dem!

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    uppdatering

    hittade ett yngel till! nu har jag tre limia yngel .

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    hejsan alla.

    hittade precis ett yngel till, så nu har jag 2 små yngel från mina limior . nu ska de bara växa upp .

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    uppdatering!

    såg precis ett litet limia yngel och jag har tyvärr inte fått något foto på den lille krabaten, men vad glad jag är .

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    hallå alla!

    det har inte hänt så mycket med mina små limior men ikväll så såg jag att honan var smal men jag såg inga yngel , de måste ha blivit uppätna av de andra fiskarna men jag ska vara förberedd nästa gång det händer .

    Lämna en kommentar:


  • jagsjalv
    svarade
    Ursprungligen postat av macke_fisk
    så jävla fina de är . nu ska jag bar få yngel och så ska de få yngel och ska jag få yngel i massor .
    Haha precis! Dom ynglar ganska bra så det är nog inga problem

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    så jävla fina de är . nu ska jag bar få yngel och så ska de få yngel och ska jag få yngel i massor .

    Lämna en kommentar:


  • jagsjalv
    svarade
    Ursprungligen postat av macke_fisk
    kan du kanske länka hit, hittar inte .
    Ja, jag kom på att jag hade glömt skriva in adressen men här är den iaf http://andreerlandsson.blogg.se/?tmp=09233515

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...