Mollyhanar bråkar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hisingislandman
    • December 2006
    • 176

    Mollyhanar bråkar.

    Köpte hem ett par nya mollys( segelfens) och släppte ner i tanken 240liters.
    Där fanns några mollys sen tidigare.
    En av dom gamla hanarna jagar den nya hanen som attans. Den är som besatt.
    Skall dom vara så aggresiva? Jag hade ju flera hanar innan och det gick ju bra.
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    Så har jag märkt mellan mina Black molly hanar. Fick ta och sära på de, för hanen var riktigt aggressiv mot den andre.
    Tips är att köpa lite fler honor så det blir lite lugnare och kanske ha lite växter och rötter som "delar" akvariet.

    Hanarna som har vuxit upp tillsammans verkar inte vara lika aggressiva, ialf inte i mitt kar.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Hisingislandman
      • December 2006
      • 176

      #3
      Konstigt ändå för jag har 2 hanar sen tidigare i det karet och dom bråkar inte alls.

      Jag flyttade den utsatta till ett annat kar.

      Kommentar

      • Ludde87
        • July 2009
        • 146

        #4
        Intressant jag har samma problem, fast med dalmatinermolly. Har två honor och två hanar, och den ena hanen jagar alltid den andra. Trodde att den svagare hanen skulle stryka med men ta i trä, än lever han. I morgon ska jag förhoppningsvis hämta ett till akvarium, och min tanke är att den svarta (aggressiva) hanen ska få flytta dit så den vita (underlägsna) får vara ifred lite!

        Ska införskaffa fler mollys på sikt, men jag ska nog bara köpa honor så att det bara är en hane per akvarium. Annars är jag jättenöjd med mina mollys, särskilt att de äter alger.
        160 liters sällskapsakvarium

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          mina äter inga alger alls! =(. Mina är Black Molly lyr stjärt hanar kanonfina och trevliga mot alla andra fiskar. Jag har trott att de ska äta upp mina endlers yngel men icke sa nicke, De rör inga yngel och kan dela samma algtablett.

          Har en segelfens hane som är liten för sin storlek. Mollysarna och segelfensmollyn ska få flytta imorgon
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          Arbetssätt...