Krigande's Platys.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ancristus <3
    • July 2009
    • 277

    Krigande's Platys.

    Jag var i väg och köpte en platy hanne till mina honor men han var på dom för mycket så jag åkte iväg för att köpa 2st honor till men jag fick 1 av varje kön utav den dära 19 åriga tjejen som jobbade där -.-'

    Men nu slås den gammla med den nya, den nya har fått en liten frassig ryggfena och gömmer sig i ett hörn hela tiden så nu funderar jag å avliva den gamla fisken eller finns det nåt annat sätt man kan göra?
    Hon sa att jag skulle få lämna tillbaka fisken för att få en hona men jag har väldigt långt å åka så det blir mycket billigare å avliva men finns det nåt annat sätt jag kan göra för att få slippa det?
    I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #2
    Platy brukar inte kunna göra varann särskilt stor skada. Hanarna brukar dessutom vara mer intresserade av honor än av varann ... om du inte har ett MYCKET litet akvarium. Men grundregeln är fler av samma art, mer växter och större akvarium så blir det lugnare.

    Alla platy ser för övrigt ut som honor innan dom blir könsmogna, och det dröjer faktiskt lite längre än vad man väntar sig innan man tydligt ser skillnaden.

    Kommentar

    • Ancristus <3
      • July 2009
      • 277

      #3
      Okej tack för svar!
      I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

      Kommentar

      Arbetssätt...