Hur vill guppyna ha det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sophia_
    • January 2009
    • 454

    Hur vill guppyna ha det?

    Har 8st guppy i ett 40liters akvarium. Då jag kör med innerfiltret bara (Fluval 1+) så simmar de mest uppe vid ytan och är ingen vidare fart på dem. Sätter jag till en till pump med syresten (Airflow mini) så blir det fart på dem och de simmar glatt över hela akvariet. "Alla" jag frågar säger att innerfiltret jag har är bra och att det ska räcka. Men det gör det ju uppenbarligen inte. Eller? Ska byta innerfiltret mot ett ytterfilter ( Aquael UNI MAX 150) och hoppas de blir piggare då. Behöver gupysar mycket syre? Nitritvärder är under 0,3 kollade det för säkerhets skull. De andra värderna kan jag inte kolla förrän de kommer på posten i dagarna men då ska jag kolla de med.
    www.devons.se
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Det viktiga med pumpen är att det blir lagom mycket ytrörelse. Det ska bli vågor på ytan men flödet ska såklart inte vara så starkt att fiskarna har svårt att simma.

    Tänk även på att ett 40L med 8 Guppy lätt blir överbefolkat så antingen kommer du väldigt snart få skaffa ett större akvarium eller bör du börja tänka på var du ska göra av alla fiskar
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Sophia_
      • January 2009
      • 454

      #3
      Jag har ett på 240l som kan husera guppysar ett tag innan de lyckats hitta stabila hem så det är lugnt! Tack för tipset om ytrörelse! Får se hur det funkar då nya filtret kommer helt enkelt det var för 150l-akvarier om jag inte missminner mig så det borde ju räcka.
      www.devons.se

      Kommentar

      Arbetssätt...