Hur tar man hand om Platy yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spongeduck
    • June 2009
    • 366

    Hur tar man hand om Platy yngel?

    Jag fick hem en tjock Platy-hona för 2 dagar sedan. 3 Timmar senare börjar jag hitta yngel i akvariet ! Jag trodde att alla skulle bli uppätna, men nu, två dagar senare, kan jag fortfarande hitta nåt yngel som visar då och då...

    Det skulle vara jätte kul om jag kunde får dem att överleva. Men jag vet inte hur man ska göra... Jag kan inte fånga den heller... Hur ska jag mata när ? När ska jag börja mata den ? Osv.. all fakta ni kan komma med uppskattas
  • AqÛa Mast3r
    • July 2009
    • 23

    #2
    När gulesäcken är slut kan du mata den med ägg gula!
    Sen om du inte har någon flytväxt eller nått liknande som fisken kan göma sig i så kan du skafa det.
    Platyyngel kan äta flingfoder redan från början, det är bara att smula den mellan fingrarna.
    Senast redigerad av AqÛa Mast3r; 24 July 2009, 12:24.
    BlubBlub

    Kommentar

    • myslas
      • February 2008
      • 672

      #3
      Du behöver inte göra något speciellt. Ynglena hittar mat som blir över. Du kan som sagt smula sönder flingfoder så blir det lite enklare för dem.

      Kommentar

      • Spongeduck
        • June 2009
        • 366

        #4
        Hur matar man med äggula?
        När tar gulesäcken slut ? Hur kan man se det ?

        Kommentar

        • AqÛa Mast3r
          • July 2009
          • 23

          #5
          Dom har en liten kula på magen den innehåller mat av nått slag efter ett tag så är det slut och då är kulan borta!
          Jag har en bok inne där det står nåt om ägg gula!
          Ska titta efter!
          BlubBlub

          Kommentar

          • myslas
            • February 2008
            • 672

            #6
            Bry dig inte om det där med äggula, det är onödigt. De kommer att klara sig bra utan att du gör någonting alls. Vill du ge dem bättre chans så lägg i lite javamossa som de kan gömma sig i.

            Kommentar

            Arbetssätt...