Dalmatinermolly + Platy = ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IssaPissa
    • October 2007
    • 26

    Dalmatinermolly + Platy = ???

    Köpte hem nya platyn igår och imorse så jag att mollyhanen (som vägrar dö!) uppvakatde några av platyna.

    Kan dessa två sorter få yngel ihop? Såg att han gjorde flera flitiga försök till "parning" och platyhonan verkade beté sig som när hon blir uppvaktad av en platyhane.

    Kommer de att kunna få yngel ihop eller blir det ingenting?

    För min del spelar det ingen roll men undrar bara vad som kommer att ske härnäst!
    Hoppas någon kan hjälpa mig med mina funderingar!

  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Ursprungligen postat av IssaPissa
    Köpte hem nya platyn igår och imorse så jag att mollyhanen (som vägrar dö!) uppvakatde några av platyna.

    Kan dessa två sorter få yngel ihop? Såg att han gjorde flera flitiga försök till "parning" och platyhonan verkade beté sig som när hon blir uppvaktad av en platyhane.

    Kommer de att kunna få yngel ihop eller blir det ingenting?

    För min del spelar det ingen roll men undrar bara vad som kommer att ske härnäst!
    Hoppas någon kan hjälpa mig med mina funderingar!

    De är placerade i olika släkten, Poecilia och Xiphophorus och bör inte kunna få avkomma. Å andra sidan finns det människor som är helt säkra på att de sett det.
    Problemet med levandefödare är ju deras förrådsbefruktning så man är aldrig riktigt säker på vem som befruktat honan.
    Tobbe

    Kommentar

    • IssaPissa
      • October 2007
      • 26

      #3
      Ok, tack för ditt svar.
      Honorna som Mollyn uppvaktat kommer säkert att få yngel iaf eftersom det troligtvis finns flera hanar, om inte annat så fanns nog i affären.
      Det visar sig nog i framtiden!

      Kommentar

      Arbetssätt...